موسسه مرسی کورپس فعالیتش را در افغانستان از سر گرفت

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 140823

مسوولان موسسه (Mersy Corps) می‌گویند که فعالیت‌های این نهاد زیر نام رسیده‌گی به نیاز‌های بشردوستانه در چهار ولایت کشور از سر گرفته می‌شود.

مسوولان این موسسه روز دوشنبه، ۸ جوزا، در نشستی با مقام‌های ریاست انکشاف دهات تحت مدیریت طالبان در ولایت هرات گفته‌اند که مرسی کورپس به نیازهای جمعیت‌های آسیب‌پذیر کمک می‌کند.

براساس معلومات آنان، این برنامه در چهار بخش تامین آب، بهداشت و حفظ‌الصحه، کمک‌های نقدی چند منظوره، سرپناه و اسکان، بهبود و بازیابی اقتصادی و سیستم‌های بازار، فعالیت خواهد کرد.

مسوول نهاد مرسی‌ کورپس در سفرش به هرات گفته که هزینه این پروژه پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دالر امریکایی است که در ولایت‌های کابل، هرات، مزارشریف و کندهار تطبیق می‌شود.

موسسه مرسی‌کورپس یک نهاد بین‌المللی است.

این موسسه پیش از این در بخش‌ آموزش حرفه از جمله خیاطی، انجینری برق، تخنیک موتر و مبایل در ولایت‌های مختلف کشور فعالیت داشت.

مرسی‌کورپس در حالی فعالیت‌هایش در بخش امدادرسانی بشردوستانه را آغاز می‌کند که براساس گزارش سازمان ملل متحد، افغانستان با بدترین بحران بشری جهان در حال حاضر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

این در حالی است روز جمعه هفته گذشته، شماری از کارمندان محلی موسسات همکار با سازمان جهانی غذا در ولایت غزنی تایید کردند که این سازمان فعالیت‌هایش را در ولایت غزنی به حالت تعلیق درآورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟