مودی به بایدن: مشارکت هند و امریکا موتور رشد اقتصاد جهانی است

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 143598

نرندرا مودی، نخست‌وزیر هند به رییس‌جمهور امریکا گفته است که اطمینان دارد مشارکت دو کشور قطعاً موتور رشد پایدار و فراگیر اقتصاد جهانی خواهد بود.

نرندرا مودی این سخنان را روز چهارشنبه، ۲۱ جون، در دیدار با جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا و جیل بایدن، بانوی اول آن کشور در کاخ سفید بیان کرده است.

او افزوده است: «از میان مسایل بسیاری که میان دو کشور مشترک هستند، از جمله میراث زبانی حاکمیت بریتانیا، نظام سیاسی دموکراتیک، و تاکید بر آموزش عالی و تحقیقات روابط مردم دو کشور در اولویت اصلی قرار دارد.«

مودی در بازدید از بنیاد ملی علوم در واشنگتن نیز گفته است: «بسیار خوشحالم که در بدو ورود به امریکا، فرصت آن را یافتم که با ذهن‌های جوان و خلاق این کشور ملاقات کنم.»

مودی تصریح کرده است: «دوستان امروز هند و امریکا به تبادل استعدادها برای حفظ شتاب رشد نیاز دارند. امریکا دارای موسسات آموزشی درجه یک و فناوری‌های پیشرفته است، و هند دارای بزرگ‌ترین کارخانه استعدادیابی جوانان در جهان است. اطمینان دارم که مشارکت هند و امریکا قطعاً موتور رشد پایدار و فراگیر اقتصاد جهانی خواهد بود.»

جو بایدن نیز هنگام پذیرایی از آقای مودی در قصر سفید گفته که آزادی و کثرت‌گرایی دینی «اصل اساسی» برای هند و ایالات متحده امریکا است.

رییس‌جمهور امریکا علاوه کرده است: «برابری مبتنی بر قانون، آزادی بیان، کثرت‌گرایی دینی و تنوع مردمان ما، اصول اساسی پایدار و روبه رشد مان اند. با آن‌که این اصول در طول تاریخ هر یک از ملت‌های ما با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است، قدرت، عمق و آینده ما را تقویت خواهند کرد.»

مقام‌های دو کشور گفته‌اند که هدف این سفر مودی تعمیق روابط دو کشور است که در جریان این سفر توافق‌نامه‌هایی در بخش تجارت، صنعت،‌ تکنالوژی و دفاعی میان دو کشور امضا خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟