ملا محمد حسن آخوند: دولت طالبان همه شمول است!

  • انتشار: ۷ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 124499

«ملا محمد حسن آخوند » رییس دولت موقت طالبان در نخستین پیام صوتی خود که از تلویزیون ملی افغانستان پخش شد از عملکرد ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان انتقاد کرد و به مردم وعده داد که مشکلات اقتصادی به تدریج حل خواهد شد.

«ملا محمد حسن آخوند» شنبه شب ازعملکرد آمریکا در بیست سال گذشته به ویژه بمباران افغانستان و ایجاد زندان‌ها و گسترش ناامنی انتقاد کرد و گفت : اگر پول های مسدود شده افغانستان از طرف واشنگتن آزاد شود، مشکلات اقتصادی این کشور رفع خواهد شد.

رییس دولت موقت طالبان، نظام فعلی را همه شمول دانست و در عین حال اضافه کرد: در همه کشورهای جهان هر حزبی که در انتخابات پیروز می‌شود، اعضای حزب خود را انتخاب می‌کند.

« ملا محمد حسن آخوند» با بیان اینکه اشغالگری در افغانستان پایان یافت و نظام اسلامی و امنیت برقرار شد افزود : با این حال مشکلاتی در افغانستان وجود دارد که بخشی از‌ آنها باقیمانده دولت سابق است.

رییس دولت موقت طالبان نظام سابق این کشور را وابسته به آمریکا خواند و گفت : چهل سال مردم افغانستان درگیر جنگ و‌ مشکلات زیادی بودند و این دوره سپری شد و این آزمونی بزرگ برای مردم بود و هم‌اکنون همه مسوولان محلی باید به مردم خدمت کنند و افراد غیر‌ مسوول و نا اهل باید خلع سلاح شوند .

ملا محمد حسن آخوند همچنین تاکید کرد: زمینه تحصیل برای همگان در رشته ها و بخش های مختلف فراهم می شود و حقوق همه مردم افغانستان به ویژه زنان افغان محفوظ خواهد بود و زمینه‌ آموزش آنان هم در چارچوب اسلام فراهم خواهد شد.

وی درباره نیروهای نظامی و امنیتی دولت سابق افغانستان هم گفت: با این نیروها برخورد انتقام جویانه نشده‌ است، اما اگر آنان دست به فعالیت‌های ضد امنیتی بزنند، با برخورد جدی مواجه خواهند شد.

رییس دولت موقت طالبان همچنین به همه کشورها اطمینان داد: دولت طالبان در امور داخلی آنها دخالت نخواهد کرد .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟