معاون گوترش: آینده نامعلوم بیش از دو میلیون نفر در غزه/ هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد

  • انتشار: ۱۶ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 163301

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور فعالیت‌های بشردوستانه اعلام کرد: روند هجوم نظامی در جنوب غزه تکرار همان روند و شدت عمل در شمال نوار غزه است و هیچ مکان امنی در آنجا وجود ندارد.

به نقل از الجزیره، گریفیث با بیان اینکه آنچه در غزه در جریان است، تهدیدی برای ثبات و امنیت بین‌المللی است، گفت: بیش از دو میلیون نفر در غزه نمی‌دانند چه آینده‌ای در انتظارشان است.

معاون دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: فلسطینی‌ها وادار به حرکت به سمت جنوب غزه می‌شوند اما منطقه امنی در آنجا پیدا نمی‌کنند.

در همین رابطه، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد هم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شورای امنیت اختلافات را کنار گذاشته و به آتش‌بس در غزه رای دهد، گفت: غزه با خطر مریضی‌ها و بیماری‌های واگیردار و آوارگی دست به گریبان است و این امر برای منطقه هم پیامدهای سختی دارد.

پیش از این، سخنگوی وزارت صحت غزه با اشاره به ثبت شهادت ۳۵۰ فلسطینی‌ و زخمی شدن ۹۰۰ نفر دیگر در بیمارستان‌های غزه طی ۲۴ ساعت گذشته، گفته بود: تعداد شهدا به ۱۷۱۷۷ نفر و شمار مجروحان به ۴۶ هزار نفر از زمان آغاز جنگ علیه غزه افزایش یافته است.

وی با تاکید بر تداوم بازداشت ۳۶ تن از کادر درمان و در راس آنها، مدیر مجتمع پزشکی الشفا، اظهار داشت: شفاخانه المعمدانی هیچ ظرفیت پذیرشی ندارد و قادر به ارائه خدمات درمانی نیست.

سخنگوی وزارت صحت غزه با بیان اینکه نابودی خدمات درمانی در شمال غزه پیامدهای خطرناک و فاجعه‌باری بر مجروحان خواهد داشت، تصریح کرد: ما بر فعالیت دوباره هر بخشی از مجتمع صحی الشفا به خصوص اورژانس اصرار داریم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟