مرکز خبرنگاران نسبت به احتمال صدور فرمان منع کار زنان در رسانه‌ها هشدار داد

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 173801

مرکز خبرنگاران افغانستان در واکنش به طرزالعمل تازه وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان درباره کار زنان در رسانه‌ها نسبت به پیامدهای منفی محدودیت‌ها هشدار داده است.

این مرکز چهارشنبه‌شب، ۹ حوت نسبت به این دستورالعمل طالبان که پوشش کنونی مجریان زن را قابل‌ قبول نمی‌داند، ابراز نگرانی کرده است.

منابع روز گذشته تایید کردند که محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در نشستی با حضور مسوولان رسانه‌ها گفته است که مجریان زن اگر حجاب پیشنهادی این گروه را رعایت نکنند، احتمالاً فرمان منع کامل کار آنان در رسانه‌ها صادر خواهد شد.

حنفی یک تصویر از دو زن محجبه را به رسانه‌ها نشان‌ داده که تنها چشمان‌شان نمایان است و تاکید کرده که مجریان‌شان باید این‌گونه حجاب کنند.

با این حال، مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی از وضعیت رسانه‌ها در کشور گفته که زنان همین اکنون هم با محدودیت‌های شدید کاری مواجه هستند و صدور این فرمان پیامدهای منفی شدیدتر در پی خواهد داشت.

این مرکز از طالبان خواسته است که با لغو دستورالعمل‌های رسانه‌ای اجازه دهند خبرنگاران و رسانه‌ها مطابق با قانون رسانه‌های همگانی از حقوق خود برخوردار باشند.

این در حالی است که طالبان از بدو تسلط‌شان محدودیت‌های شدیدی را بر کار زنان در رسانه‌ها وضع کردند که یکی از آنان پوشش چهره مجریان بود.

در دستورالعمل تازه که روز گذشته همگانی شد، همچنان آمده است که رسانه‌ها نمی‌توانند خبرها و مطالب را بدون تایید مسوولان این گروه نشر کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟