مدودف: درگیری مستقیم روسیه و ناتو به جنگ جهانی سوم منجر می‌شود

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 163425

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور پیشین و معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که خطر درگیری مستقیم بین کشورش و ناتو وجود دارد و این امر می‌تواند به جنگ جهانی سوم تبدیل شود.

مدودف طی اظهاراتی در کانال تلگرامی خود، رد درخواست بودجه ۱۰۵ میلیارد دالری جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سنای این کشور را که شامل کمک به اوکراین نیز می‌شود، مورد ارزیابی قرار داد.

مدودف با این استدلال که دولت بایدن از کنگره باج گیری می‌کند و این امر در تاریخ ایالات متحده چیز جدیدی نیست، گفت: قبلا برای کشور کوچکی که در حال فروپاشی باشد، این همه بودجه درخواست نشده بود. هرگز برای کشوری که رئیس جمهور ایالات متحده و اعضای خانواده‌اش را فاسد کرده با این شدت و وقاحت چنین پولی درخواست نشده بود.

وی افزود: بعد از بحران موشکی کوبا، تهدید درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو که امکان تبدیل شدن به جنگ جهانی سوم را داشته باشد، هرگز به این اندازه واقعی نبوده است.

مدودف با ادعای اینکه دولت آمریکا از جنگ اوکراین «کسب درآمد می‌کند»، اعلام کرد که احتمالا بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ شکست خواهد خورد.

در حالی که بحث‌های سختی در کنگره آمریکا در مورد کمک به اوکراین ادامه داشت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین جلسه‌ توجیهی را که قرار بود در پنجم دسامبر برای اعضای سنا برگزار کند در آخرین لحظه لغو کرده و توضیح روشنی درباره دلیل این تصمیم ارائه نکرد.

گفتنی است اخیرا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ۱۰۵ میلیارد دالر بودجه شامل ۱۴ میلیارد دالر کمک به اسرائیل و ۶۱ میلیارد دالر کمک به اوکراین درخواست کرده بود. اما این درخواست بایدن در سنا رد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟