متقی: امریکا اطمینان داد که از فعالیت‌های نظامی مخالفان ما حمایت نمی‌کند

  • انتشار: ۲۶ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 164671

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که امریکا و سایر کشورها اطمینان داده‌اند که از فعالیت‌های نظامی مخالفان این گروه حمایت نمی‌کنند.

متقی این سخنان را روز یک‌شنبه، ۲۶ قوس، در واکنش به نشست‌های اخیر مخالفان طالبان که در کشورهای مختلف برگزار شده بودند، در هرات مطرح کرده است.

او تصریح کرده است: «مردم جهان، هر کشور به‌شمول امریکا و دیگر رفیق‌های‌شان به مراتب اطمینان داده‌اند که بعد از این در افغانستان حمایت کدام حرکت نظامی را نمی‌کنیم.»

به گفته او، امریکا و متحدانش گفته‌اند که پس از این در افغانستان جنگ نمی‌خواهند.

این در حالی است که انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در گزارش ربع‌وار این سازمان به شورای امنیت در مورد وضعیت افغانستان و پیامدهای آن به صلح و امنیت جهانی گفت که نشست‌های مخالفان، رژیم طالبان را در مسایل داخلی و خارجی با چالش روبه‌رو کرده است.

او با اشاره به نشست‌های مخالفان طالبان در مسکو، ویانا و شهر دوشنبه گفته است که مخالفان این گروه در تبعید نسبت به گذشته فعال‌تر شده‌اند.

گفتنی است که در روزهای اخیر تحرکات جبهه‌های ضد طالبان در نقاط مختلف کشور نیز افزایش یافته و شب گذشته جبهه مقاومت ملی بر دو پاسگاه طالبان در پروان و کاپیسا حمله کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟