لاوروف وارد هند شد

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137141

سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه وارد شهر گوای هند شد تا با دیپلمات‌های ارشد سازمان همکاری شانگهای در مورد موضوعات بین المللی و منطقه‌ای در دستور کار نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این نهاد تبادل نظر کند.

رسانه‌های روسی از سفر سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه این کشور به هند خبر داده و گفته‌اند: آقای لاوروف، صبح امروز پنج‌شنبه، ۱۴ ثور، وارد فرودگاه دابولیم گوا شد تا در نشست دو روزه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگایی (SCO) شرکت کند که از امروز در کشور ساحلی لاوروف آغاز می‌شود.

وزرای خارجه چین و پاکستان از جمله افرادی هستند که شخصا در این نشست شرکت خواهند کرد.

وزرای خاجه این کشورها در مورد طیف وسیعی از موضوعات مهم ژئوپلیتیکی مانند همکاری اقتصادی میان اعضای سازمان همکاری شانگهای و امنیت منطقه گفتگو خواهند کرد.

انتظار می‌رود لاوروف چندین دیدار با همتایان خود با دیگر کشورهای سازمان همکاری شانگهای داشته باشد.

این دومین بار در سال جاری است که لاوروف به هند سفر می کند.

او پیش از این در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در دهلی نو در ماه مارج امسال شرکت کرده بود.

هند همچنین میزبان یک رویداد فرهنگی و شام برای همتایان خود از چین، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان خواهد بود.

نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای قرار است برای دو روز برگزار شود.

موضوع ریاست هند بر سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۳ “Secure-SCO” است. هند برای ارتقای تعاملات چندجانبه، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مردمی در منطقه به سازمان همکاری شانگهای اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

سازمان همکاری شانگهای (SCO) یک سازمان بین دولتی است که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد.

این در حالی است که قبل از نشست وزرای خارجه، نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای در آپریل امسال در دهلی‌نو برگزار شد که در آن سرگئی شویگو؛ وزیر دفاع روسیه شرکت کرد و در مورد مشارکت صنایع دفاعی روسیه در ابتکار «ساخت در هند» و راه‌های ایجاد انگیزه بیشتر بحث کرد.

دوطرف همچنین در مورد موضوعات مختلف مربوط به همکاری‌های دفاعی دوجانبه از جمله همکاری های صنعتی و روابط نظامی با نظامی گفتگو کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟