لاوروف: روسیه و چین جایگزینی برای هژمونی غرب ارائه می‌دهند

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 144034

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب از مشکل اوکراین و موضوع تایوان به عنوان بهانه‌ای برای اقدامات ضد روسی و ضد چینی استفاده می‌کند.
به نقل از رسانه‌های روسی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد، فدراسیون روسیه و چین جایگزینی سازنده برای سیاست تسلط جهانی بر غرب به جامعه بین المللی ارائه می‌دهند.
وی در پیامی ویدئویی به شرکت کنندگان در هشتمین کنفرانس بین المللی «روسیه و چین: همکاری در عصر جدید» که توسط شورای امور بین الملل روسیه (RIAC) و آکادمی علوم اجتماعی چین (CASS) در پکن برگزار شد، گفت: ارائه یک جایگزین سازنده برای سیاست غرب، توسط مسکو و پکن، نه در گفتار، بلکه در عمل، به شکل گیری شرایط برای نظم جهانی چند قطبی با در نظر گرفتن منافع همه دولت ها، هویت فرهنگی و تمدنی کمک می‌کند.
به گفته لاوروف، مرحله کنونی را باید «نقطه عطفی در توسعه جهانی» دانست. لاوروف افزود، «یکی از مظاهر سیاست آن‌ها تحریم‌های مالی و اقتصادی بود که از نظر وسعت و عمق بی‌سابقه و همراه با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل و نامشروع بود.»
لاوروف تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که محافل حاکم غرب، مسیر حاکمیت روسیه و چین را مانعی برای حفظ سلطه جهانی خود بر اساس دیکته نظامی-سیاسی، انحصار مالی، اقتصادی و فناوری می‌دانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟