قمی: در نشست فارمت مسکو بر تشکیل گروه تماس منطقه‌ای تاکید کردم

  • انتشار: ۸ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 154951

سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان پس از برگزاری نشست فارمت مسکو گفته که در این نشست با اشاره به نقش مخرب امریکا بر ابتکارات منطقه‌ای و تشکیل گروه تماس منطقه‌ای تاکید کرده است.

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان روز شنبه، ۸ میزان، با نشر پیامی در شبکه ایکس نگاشته است که این راه‌حل اساسی بود که مورد اتفاق نظر همه حاضران در اجلاس بود.

وی تصریح کرده است که شرکت‌کننده‌گان این نشست در مورد ورود دوباره امریکا و توجه به پاسخگوسازی آن در مورد خسارت های ۲۰ سال «اشغالگری» بسیار قابل توجه بود.

او افزوده است: «ضمن ارج نهادن بر اقدامات دولت سرپرست در مقابله با گروه تروریستی ‎داعش و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی بر لزوم پاسخگویی به دغدغه‌های مردم افغانستان و کشورهای همسایه تاکید کردم.»

گفتنی است که پنجمین نشست فارمت مسکو در کازان روسیه با تکرار خواستار ایجاد دولت همه‌شمول و مبارزه با گروه‌های تروریستی به پایان رسید‌.

اشتراک‌کننده‌گان این نشست با صدور بیانیه‌ای مشترک، از طالبان خواستند تا علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان مبارزه کنند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان اما تاکید کرده که نسخه خارجی حکومت همه‌شمول بحران افغانستان را در چندین دهه گذشته حل کرده نتوانسته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟