فعالیت سفارت افغانستان در دهلی متوقف شد

  • انتشار: ۶ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 154859

سفارت افغانستان در دهلی نو اعلام کرد که به دلیل شرایط بی‌سابقه ناگزیر است تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کند. سفارت افغانستان در بیانیه‌ای نوشت که این تصمیم را به دلیل عدم حمایت دولت هند گرفته است.

سفارت افغانستان در دهلی نو تاکید کرده فعالیت این سفارت به خاطر عدم توجه دیپلوماتیک دولت هند متوقف می شود.

در بیانیه آمده که سفارت افغانستان طی شش ماه گذشته چندین یادداشت‌ دیپلوماتیک را به وزارت خارجه هند فرستاده است اما هیچ یک از این درخواست‌های موجه از جمله توافقنامه مشارکت راهبردی و سایر موافقت‌نامه‌های دو جانبه مورد توجه قرار نگرفته است.

در این بیانیه تاکید شده است «علی‌رغم درخواست‌های بی‌شمار درباره نگرانی‌های کلیدی در مورد وضعیت ماموریت دیپلوماتیک، ابتکارات آموزشی، حمایت از خدمات قنسولی، تنظیم کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های تجاری به بازرگانان افغانستانی اقدامات لازم صورت نگرفت و یا حمایت بسیار محدودی توسط مقامات مربوطه ارائه شد.»

این سفارت همچنین گفته که پیش از سرگیری مناسبات دیپلوماتیک هند با طالبان در ماه جون سال گذشته، این سفارت از نظر ملاحظات دیپلوماتیک از حمایت دولت هند برخوردار نبود.

خبرنامه تاکید کرده که پس از بازگشایی سفارت هند در کابل این کشور به سفارت افغانستان در دهلی به طور سیستماتیک بی‌توجهی کرده است.

در ماه ثور امسال فرید ماموندزی سفیر افغانستان در دهلی گفت بعد از ماه اسد ۱۴۰۰ سفارت افغانستان در دهلی هیچ رابطه سیاسی با کابل ندارد؛ با این حال، به ارائه خدمات به شهروندان افغانستان در هند ادامه داده است.

در ماه اسد پارسال وزیر خارجه هند گفت گروهی از دیپلومات‌های هندی به جز سفیر این کشور به افغانستان برگشته‌اند.

سابرامانیام جایشانکار گفته بود که کارمندان افغانستانی سفارت هم سر کارشان برمی‌گردند و معاش‌شان پرداخت خواهد شد.

در ماه سرطان امسال وزیر خارجه هند گفت که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، شماری از کشورها به افغانستان سفیر فرستادند اما هند تنها سفارت خود را در کابل بدون حضور سفیر حفظ کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟