فرانسه: «مکان‌های بازداشتگاه‌های اداری» پناهجویان را دو برابر می‌کنیم

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 156320

وزیر داخله فرانسه می‌گوید که دولت قصد دارد مراکز بازداشت افراد در حال اخراج را دوبرابر کند و تا سال ۲۰۲۷ شمار این مراکز را به ۳۰۰۰ برساند.

ژرالد دارمنن، وزیر داخله فرانسه در مصاحبه‌ای با وب سایت لو پاریزین که روز شنبه ۷ اکتوبر منتشر شد، گفت که دولت می‌خواهد «مکان‌های بازداشتگاه‌های اداری» (CRA) را دو برابر کند.

او تصریح کرد که مراکز جدید در یازده شهر دیژون، واسل، نانت، بزیه، اکس آن پرووانس، گوسنویل، نیس، اولیوت، مرینیاک، دانکرک و مایوت ایجاد خواهدشد.

به گفته وزارت داخله، از سال ۲۰۱۷، تعداد جا در بازداشتگاه‌ها «از ۱۴۸۸ به ۱۸۶۹ جا افزایش یافته است.» بر اساس گزارش سالانه انجمن‌های دفاع از مهاجران، در مجموع، سال گذشته ۱۵۹۲۲ نفر در سرزمین اصلی فرانسه و ۲۷۶۴۳ نفر در محلات ماورای بحار بازداشت شدند.

چندین سال است که مهاجر نیوز وضعیت افراد بازداشت شده در مراکز بازداشت را که همواره توسط انجمن‌های مدافع حقوق مهاجران مورد انتقاد قرار گرفته، مستند می‌کند. از سال ۲۰۱۲، پاریس به طور مشخص ۱۱ بار به دلیل بازداشت کودکان در مراکز بازداشت اداری توسط دادگاه اروپایی حقوق بشر (CEDH) محکوم شده است.

اظهارات ژرالد دارمنن در مورد مراکز بازداشت، درست یک ماه قبل از بررسی لایحه مهاجرت توسط سنا منتشر می‌شود که چندین بار به تعویق افتاده است. این لایحه باید بر قانونی ساختن وضعیت کارگران غیرقانونی در مشاغل به اصطلاح «پرتنش» تمرکز کند.

وزیر داخله در پاسخ به سوال خوانندگان لوپاریزین در این زمینه، قول داد که «اقدام ترغیبی» انجام نخواهد شد و هدف اصلی «قانونی ساختن» انفرادی افرادی است «که بیشتر از سه سال در فرانسه اقامت دارند.»

او گفت در حالی که فرانسه هر سال « ۷۰۰۰ نفر را به این دلیل» مدرک قانونی می‌دهد، چنین اقدامی، همه کارآفرینانی را راضی خواهد کرد «که از ما می خواهند از آن‌ها حمایت کنیم.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟