عمران‌خان خواستار احضار جنرال باجوه و نماینده امریکا در جلسه محاکمه‌اش شد

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 162939

صدراعظم پیشین پاکستان گفته که رئیس ستاد ارتش پیشین آن کشور و نماینده سفارت امریکا در پاکستان را در جریان محاکمه‌اش به خاطر افشای اسرار دولتی، به محکمه می‌کشاند.

عمران خان صداعظم پیشین پاکستان روز گذشته در جریان جلسه محکمه که در یک زندان در نزدیکی اسلام آباد برگزار شده بود، گفت: من [در قضیهٔ خود] جنرال باجوه و مقام‌های سفارت ایالات متحده را به صفت شاهد، شامل خواهم کرد. باجوه به رهنمایی دونالد لو همه کارها را انجام داده است.

قمر جاوید باجوه، رئیس ستاد پیشین اردوی پاکستان بود و دونالد لو، دستیار وزیر خارجهٔ ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی است.

محاکمه عمران خان به خاطر آنچه مقام‌های پاکستانی «خطرات جدی امنیتی» خواندند در داخل زندان صورت می‌گیرد. در جلسه روز دوشنبه محاکمه عمران خان، مقام‌های زندان به خبرنگاران شش رسانه محلی اجازه حضور و گزارش‌دهی دادند، اما به هیچ رسانه خارجی اجازه داده نشد.

وکلای مدافع عمران خان گفته اند که درخواستی را رسماً به محکمه پیشکش می‌کنند تا در جریان محاکمه، باجوه و یک نمایندهٔ سفارت ایالات متحده در پاکستان فراخوانده شوند.

عمران خان، ۷۱ ساله در مارچ ۲۰۲۲ ادعا کرد که ایالات متحده در تبانی با اردوی قدرتمند پاکستان در برکناری وی نقش داشته است. او متهم شده است که برای منافع شخصی سیاسی، قانون حفظ محرمیت اسرار رسمی کشور را زیر پا کرده و مکالمات محرمانهٔ سفیر پاکستان در امریکا را افشا کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟