علی‌اف: منطقه مورد مناقشه با ارمنستان با عملیات نظامی تحت حاکمیت آذربایجان درآمد

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153799

رئیس جمهوری آذربایجان تاکید کرد که منطقه مورد مناقشه با ارمنستان در نتیجه عملیات نظامی اخیر، تحت حاکمیت کشورش درآمده است.

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه امروز (چهارشنبه) نوشت که «الهام علی‌اف»، رئیس جمهوری آذربایجان در یک سخنرانی برای مردم این کشور، اعلام کرد که کشورش در جریان عملیات نظامی اخیر در منطقه قره باغ، حاکمیت خود بر این منطقه مورد مناقشه را بازیافته است.

علی‌اف در این باره اظهار داشت: تنها در یک روز تمام ماموریت و وظایف انجام شد، تروریست ها در قره باغ مجازات شدند و آذربایجان حاکمیت خود را بازیافت.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین تصریح کرد: فرآیند خروج گروه های مسلح غیر قانونی ارمنی از مواضع خود و تحویل سلاح هایشان آغاز شده است.

علی‌اف افزود: ارمنی های قره باغ از امروز نفس راحتی خواهند کشید چرا که شهروندان ما هستند، هیچ خصومتی میان ما و آنها وجود ندارد و اتهام های ما متوجه رهبران «رژیم جنایتکار» در منطقه است.

رئیس جمهوری آذربایجان در ادامه عنوان کرد: ارمنستان دیروز و امروز کارآمدی سیاسی غیر منتظره ای از خود نشان داد که ما از این قدردانی می کنیم و آن را عامل مهمی می دانیم.

علی‌اف همچنین تاکید کرد: بخش قابل توجهی از ارتش کشور ارمنستان که به طور غیر قانونی در خاک ما مستقر شده بود، منهدم شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟