طالبان یک ترجمان نیروهای کانادایی را در افغانستان بازداشت کردند

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 162676

بربنیاد گزارش‌ها، نیروهای طالبان یک مترجم پیشین افغانستانی نیروهای کانادایی در کشور را بازداشت کرده‌اند.

شبکه سی‌بی‌سی نیوز روز شنبه، ۱۱ قوس، گزارش داده است که بشیراحمد عزیزی، مترجم پیشین افغانستانی در گذشته همکار نیروهای مسلح کانادایی در کشور بود و تا سال ۲۰۰۷ به‌عنوان مترجم در میدان هوایی ولایت قندهار کار می‌کرد.

این شبکه به نقل از خانواده عزیز نوشته است که طالبان او را در خانه‌اش دست‌بند زده و با خود برده‌اند.

خانواده او افزوده که عزیزی اکنون نیز در بازداشت طالبان به‌سر می‌برد.

خانواده این مترجم گفته است که به مدت دو سال مخفی شده بودند، چون نتوانستند در آگست سال ۲۰۲۱ و پس از روی‌کارآمدن طالبان، از افغانستان تخلیه شوند.

برپایه نوشته سی‌بی‌سی نیوز، داماد و همسر باردار این مترجم هم چند ماه پیش راهی پاکستان شده بودند تا در مکان امن‌تری باشند و منتظر تایید نهایی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا برای پرواز باشند.

در همین حال، در گزارش گفته شده که آن‌ها توسط پولیس پاکستان اخراج شدند؛ زیرا این کشور اخراج دسته جمعی مهاجران غیرقانونی افغانستانی را روی‌دست گرفته است.

در گزارش آمده است از زمانی که بشیراحمد عزیزی توسط طالبان دستگیر شده است، هیچکس از سرنوشت وی اطلاعی ندارد.

به نوشته این رسانه، دولت کانادا یک نماینده ویژه برای افغانستان به نام دیوید اسپرول دارد که در دوحه قطر مستقر است و در آن‌جا با نماینده‌گان طالبان در تماس است.

در گزارش این رسانه تذکر داده شده است که برپایه اسنادی که به‌دست آورده، دیوید اسپرول بیش از ده‌ها بار با طالبان ملاقات و درخواست عبور امن برای افغانستانی هایی را داده که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند.

طبق این گزارش، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گفته است با افغانستانی ذهای در معرض خطر همدردی می‌کند، اما نمی‌تواند در مورد یکی از این پرونده‌ها به‌طور جداگانه ابراز نظر کند.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

با این حال، بازداشت شهروندان افغانستانی و نظامیان پیشین از سوی طالبان مورد تازه‌ای نیست‌.

در آخرین مورد، طالبان یک نظامی پیشین را نیز در ولایت پنجشیر بازداشت کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟