طالبان در لغمان حکم قصاص در ملاء عام بریک نفر اجرا کرد

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 143213

دادگاه عالی طالبان اعلام کرده که حکم قصاص فردی به‌نام اجمل امروز (سه‌شنبه) پس از فیصله سه دادگاه زیر اداره‌ی این گروه و با تأییدی رهبر طالبان در حضور مردم در لغمان اجرا شده است.

این نهاد در بیانیه‌ای گفته است که این فرد در دو مورد پنج تن را به قتل رسانده بود و حکم قصاص این فرد در مسجد عیدگاه در نزدیکی دفتر والی لغمان اجرا شده است.

این دومین حکم قصاص پس از تسلط طالبان بر افغانستان است. پیش از این و‌ برای نخستین‌بار حکم قصاص بر فردی به‌نام تاجمیر با حضور مقام‌های ارشد طالبان در فراه اجرا شده بود.

این در حالی‌ست که پیش از این عبدالمالک حقانی، معاون دادگاه عالی طالبان گفته بود که دادگاه‌های این گروه در سراسر افغانستان حکم قصاص ۱۷۵ نفر و سنگ‌سار کردن ۳۷ نفر را صادر کرده‌ است.

معاون دادگاه عالی طالبان (پنج‌شنبه، ۱۴ثور) در یک نوار تصویری هم‌چنان اعلام کرده بود این دادگاه‌ها برای چهار نفر حکم زیر دیوار کردن و برای ۱۰۳ نفر دیگر حکم اجرای «حدود شرعی» صادر کرده‌ است.

هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، در سال گذشته به قضات در افغانستان دستور داد تا احکام سنگین «حد و قصاص» برای جرایم خاص را صادر کنند. در پی آن ده‌ها زن و مرد در ولایت‌های مختلف افغانستان با حکم دادگاه‌های طالبان در ملا عام شلاق زده شدند.

انتهای پیام

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟