طالبان خواستار آغاز عملی پروژه مس عینک لوگر شد

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 164783

وزارت خارجه طالبان از گفتگوی امیرخان متقی؛ سرپرست این وزارت با یو شیایوینگ؛ نماینده‌ ویژه چین در امور افغانستان در مورد پروژه مس عینک لوگر خبر داده است. او خواستار آغاز عملی این پروژه عظیم از سوی چین شد.

وزارت خارجه‌ طالبان، امروز دوشنبه، ۲۷ قوس اعلام کرده است که امیرخان متقی؛ سرپرست این وزارت در دیدار با یو شیایوینگ؛ نماینده‌ ویژه چین در امور افغانستان بر آغاز کار عملی پروژه‌ مس عینک لوگر تأکید کرده است.

عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان با نیز از دیدار متقی با نماینده‌ چین در کابل خبر داده است.

بلخی گفته است که در این دیدار درباره‌ آخرین تحولات روابط دوجانبه و سرمایه‌گذاری‌های چین در افغانستان بحث شده است.

سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان آغاز کار سفیر این گروه در پکن را یک تحول مهم خوانده و از مواضع چین در مجامع بین‌المللی قدردانی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان گفته که نماینده‌ چین به متقی گفته است که کشورش به استقلال افغانستان احترام می‌گزارد و هرگز در امور داخلی این کشور مداخله نخواهد کرد.

به‌گفته‌ بلخی، متقی تأکید کرده است که کار عملی پروژه‌ مس عینک باید آغاز شود و اطمینان داده است که ادارات مسئول طالبان در این زمینه آمادگی کامل دارند.

سخنگوی وزارت خارجه‌ طالبان افزوده است که نماینده‌ ویژه چین تأکید کرده است که نهادهای ذیربط دو کشور باید در رابطه با شروع عملی پروژه‌ مس عینک کار بیشتری انجام دهند.

مقام‌های طالبان پیش از این هم بر آغاز هرچه زودتر پروژه‌ی استخراج معدن مس عینک لوگر تأکید کرده و گفته بودند شرکت پیمانکار چینی نباید بیش از این کار عملی این پروژه را به تأخیر بیاندازد.

معدن مس عینک بزرگ‌ترین معدن مس افغانستان و دومین معدن مس در سطح جهان است. این معدن در ولسوالی محمدآغه ولایت لوگر قرار دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟