طالبان خنثی کردن تهدیدهای تی‌تی‌پی را «تضمین کرده‌اند»

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 162587

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که طالبان برای خنثی کردن تهدیدات تی‌تی‌پی تضمین‌هایی به این کشور داده‌اند.

ممتاز زهرا بلوچ؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ پاکستان، روز جمعه، ۱۰ قوس اعلام کرد که طالبان افغانستان برای خنثی کردن تهدید طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) تضمین‌های معینی داده‌اند.

خانم بلوچ در یک نشست خبری گفته است که اسلام‌آباد به‌دنبال اقدام قاطع علیه پناهگاه‌های تروریستی است.

در همین حال، او گفته: «ما آشکارا بسیار ناامید هستیم، نتایجی را که از مقام‌های افغانستان انتظار داشتیم ندیده‌ایم.»

با وجود ناامیدی پاکستان، سخنگوی وزارت خارجه‌ آن کشور تأکید کرده است که «کانال‌های ارتباطی» باید باز بمانند.

خانم بلوچ گفته: «ما به تأثیرگذاری بر مقام‌های افغانستانی برای انجام اقدامات مؤثر علیه این گروه‌های تروریستی ادامه خواهیم داد… با توجه به خواسته‌های‌مان از مقام‌های افغانستان تضمین‌های خاصی به ما داده شده است.»

هفته‌ گذشته پاکستان فهرستی از خواسته‌ها، از جمله تحویل حافظ‌ گل بهادر را که گروهش مسئولیت حمله‌ انتحاری ۲۶ نوامبر در بنو را بر عهده گرفت، ارائه کرد.

مقام‌های پاکستانی گفتند که این حمله توسط یک شهروند افغانستانی انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ پاکستان در پاسخ به این پرسش که از او خواسته شد جزئیات بیش‌تری در مورد فهرست مطالبات ارائه کند، گفت: «این گفتگوها ادامه دارد و من نمی‌خواهم تمام جزئیاتی را که هنوز بین پاکستان و افغانستان در حال بحث است، فاش کنم.»

او افزوده است که موضع پاکستان روشن است که باید علیه این گروه‌های تروریستی اقدام مؤثر و معنادار صورت گیرد. ممتاز زهرا بلوچ تأکید کرده است: «باید شاهد نتایج ملموس اقداماتی که افغانستان (طالبان) علیه این گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد، باشیم.»

طالبان افغانستانی تاکنون به این ادعاها پاسخ نداده‌اند؛ اما پیش از این بارها گفته‌اند که آنان مسئول تأمین امنیت کشورهای دیگر نیستند و ناامنی و تروریزم، مشکل داخلی پاکستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟