طالبان از اختصاص ۵۰۰ هزار دالر عواید «موسسه الغرافه» به ساخت بند بخش‌آباد فراه خبر دادند

  • انتشار: ۴ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 154546

مقام‌های محلی طالبان در فراه از اختصاص ۵۰۰ هزار دالر امریکایی از عواید «موسسه الغرافه» به ساخت‌وساز بند بخش‌آباد این ولایت خبر داده‌اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در فراه روز چهارشنبه، ۴ میزان، گفته است که مقدار ۵۰۰ هزار دالر امریکایی که از عواید گردشگری موسسه الغرافه قطر حاصل شده بود، از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه به حساب بانکی بند بخش‌آباد فراه منتقل شده است.

به گفته این ریاست، این مقدار پول برای اعمار تونل‌های انحرافی بند بخش‌آباد فراه هزینه می‌شود.

طالبان خاطرنشان کرده‌اند که این مقدار پول به حساب «عزیزی بانک» که در گذشته برای بند بخش‌آباد فراه ایجاد شده بود، منتقل شده است.

این ریاست همچنان افزوده که هم‌اکنون در سه شعبه افغانی، دالر و یورو در «عزیزی بانک» برای بند بخش‌آباد جهت جمع‌آوری کمک ایجاد شده است.

موسسه الغرافه قطر که از سوی شیخ‌های قطری از سال‌ها به این‌سو زیر نام زراعت و مالداری در ولایت فراه فعالیت دارد، در اصل مسوولیت اصلی شکار پرنده‌گان نایاب در ولایت‌های فراه و نیمروز را به عهده دارد و از درک شکار پرنده‌گان سالانه عواید هنگفت به‌دست می‌آورد.

چندی پیش نیز هیأتی از طالبان برای ادامه اعمار بند برق بخش‌آباد در سفرشان به ولایت فراه، از مردم کمک مالی خواسته‌ و برای جمع‌آوری آن حساب بانکی ایجاد کرده‌ بودند.

بند بخش‌آباد ولایت فراه توانایی تولید ۲۷ میگاوات برق را دارد و با اعمار آن ۱۳۰ هزار جریب زمین آبیاری نیز خواهد شد.

کار اعمار این بند پس از مخالفت‌های زیاد طالبان سرانجام در جدی ۱۳۹۸ در زمان حکومت پیشین آغاز شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟