شیوع دوباره کرونا در چین؛ احتمال ثبت ۶۵ میلیون مبتلا در یک هفته‌

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 140596

کارشناسان چینی درباره اوج‌گیری دوباره کرونا در این کشور هشدار داده و می‌گویند که موارد ابتلا به کرونا در چین طی ماه آینده تا هفته‌ای ۶۵ میلیون خواهد رسید.

یک مشاور ارشد بهداشتی چین پیش‌بینی کرده است که تا ماه جون احتمالا هر هفته ۶۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا در چین به ثبت خواهد رسید.

براساس پیش‌بینی کارشناسان، همه‌گیری دوباره کرونا در چین از ماه اپریل آغاز شده و در هفته‌های اخیر موارد ابتلا به این ویروس تا چهار برابر افزایش یافته است.

ژونگ نانشان؛ پزشکی که شیوع کرونا را تایید کرد، با پیش‌بینی شیوع مجدد این ویروس در ماه آینده، گفته که نوع اومیکرون کرونا، احتمالا در ماه جون ۶۵ میلیون عفونت در هفته ایجاد کند.

او افزوده که واکسین‌های این نوع ویروس به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

این پیش‌بینی درباره شیوع دوباره ویروس کرونا در چین در حالی مطرح شده که محدودیت‌های ضد همه‌گیری کرونا در آغاز سال جاری میلادی در این کشور کاهش یافته است.

کارشناسان باور دارند که حدود ۸۰ درصد جمعیت ۱،۴ میلیاردی چین در زمان همه‌گیری به این بیماری مبتلا شده بودند.

در همین حال، یانژونگ هوانگ؛ کارشناس ارشد سازمان جهانی صحت، به روزنامه تایم گفته: «مقامات بهداشت عمومی سعی می‌کنند شدت موج دوم را کم اهمیت جلوه دهند. به نظر می‌رسد مردم چین یاد گرفته‌اند که با این ویروس همزیستی کنند.»

از سوی دیگر، کاترین بنت؛ اپیدمیولوژیست در دانشگاه دیکین استرالیا، از احتمال ظهور گونه جدید و خطرناک‌تر ویروس کرونا هشدار داده است.

به گفته او، این ویروس همزمان با گردش کووید-۱۹ در چین و کاهش ایمنی عمومی انتشار خواهد یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟