شکست حزب کانگرس در سه ایالت هند نرندرا مودی را به سومین دور نخست‌وزیری نزدیک کرد

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 162883

پس از تلاش چندین ساله حزب کانگرس هند، این حزب نتوانست آرای کافی را در سه ایالت سرنوشت‌ساز این کشور به دست آورد و به این ترتیب شانس پیروزی حزب حاکم به رهبری نرندرا مودی را در انتخابات سراسری ۲۰۲۴ هند بیشتر کرده است.

رویترز روز دوشنبه، ۴ دسامبر، گزارش داده است که نتایج انتخابات محلی در ایالت‌های راجستان و چاتسگر شکست سنگین حزب کانگرس هند را نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، حزب بهاراتیا جاناتا همچنان در ایالت مادیا پرادیش در موقف قبلی‌اش قرار گرفته است.

کارشناسان گفتند که پیروزی حزب حاکم در این سه ایالت، رقابت برای ۲۸ حزب دیگر که ایتلاف تحت نام «اندیا» را ایجاد کرده‌اند، دشوار کرده است.

یاشوانت دشموک، یک کارشناس نظرسنجی سازمان سی‌ویتر، گفته است: «بعد از این نتایج، به نظر می‌رسد که هیچ توقفی برای مودی وجود ندارد. بی‌جی‌پی در سه ایالت از چهار ایالت بزرگ، آرای محلی را به دست آورده است.»

حزب بی‌جی‌پی به رهبری مودی یک حزب راست افراطی است که پس از شکست حزب کانگرس به رهبری راهول گاندی در سال ۲۰۱۴ قدرت را در هند به دست گرفت.

این حزب با رشد اقتصادی، ارایه خدمات عامه بیشتر و تحریک ملی‌گرایی همچنان در انتخابات ۲۰۱۹ این کشور به پیروزی رسید.

پس از شکست حزب کانگرس در انتخابات گذشته هند، این حزب به‌هدف جبران این شکست یک راه‌پیمایی ۱۳۵ روزه را در سراسر این کشور برنامه‌ریزی کرد و در کنار آن ایتلاف را با ۲۸ حزب مخالف مودی تشکیل داد.

به‌رغم این همه تلاش‌ها، این حزب نتوانست اعتماد مردم را دوباره کسب کند.

قرار است انتخابات سراسری هند در ماه می ۲۰۲۴ برگزار شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که احتمالاً نرندرا مودی، نخست‌وزیر کنونی این کشور برای سومین‌بار پیروز این انتخابات شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟