شناسایی بقایای دو تن دیگر از قربانیان حملات یازدهم سپتمبر پس از ۲۲ سال

  • انتشار: ۱۹ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152536

مقامات ایالت نیویارک، روز گذشته گفتند که ۲۲ سال پس از حملات یازدهم سپتمبر بر برج های تجارت جهانی در نیویارک، بقایای جسد دو تن دیگر از قربانیان این حملات از طریق تجزیه و تحلیل «دی ان ای» شناسایی شد.

به نقل از رسانه‌های امریکایی، با شناسایی بقایایی جسد این دو قربانی، تعداد قربانیانی که هویت شان توسط مقامات طبی نیویارک، شناسایی شده است به ۱۶۴۹ نفر رسید.

به گفته مقامات طب عدلی و شاروالی نیویارک، هویت این قربانیان، یک مرد و یک زن، به تقاضای خانواده های شان محفوظ می‌ماند.

ایرک ادمز، شاروال نیویارک با نشر خبرنامه‌ای گفته است: امیدواریم که این شناسایی‌های جدید بتواند تا حدی سبب آرامش خانواده‌های این قربانیان شود. در ضمن تلاش‌های مستمر اداره‌ٔ معاینات طب عدلی نشان دهنده تعهد تزلزل ناپذیر شهر نیویارک برای شناسایی بقایایی همه قربانیان مرکز تجارت جهانی است.

در حالیکه روند شناسایی قربانیان حملات یازدهم سپمتبر بسیار کند به پیش میرود، آخرین باری که بقایای دو تن از قربانیان حملات یازدهم سپتمبر در شهر نیویورک شناسایی شد، دو سال قبل، در سال ۲۰۲۱ بود.

در حال حاضر، بقایایی ۱۱۰۴ نفر از قربانیان حملات یازدهم سپتمبر هنوز هم شناسایی نشده است.

خبرنامه می افزاید که شناسایی بقایای این مرد و زن که سال ها پیش بدست آماده بود، با استفاده از «فناوری جدید» که نسبت تکنیک های «دی ان ای» حساس تر و سریع تر است، امکان پذیر شد.

این در حالی است که دوستان و اعضای خانواده های قربانیان این حمله بخاطر ادای احترام به قربانیان حملات متذکره در شهر نیویارک، پنتاگون و پنسلوانیا گرد هم می‌آیند.

در حملات یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱ میلادی ۱۹ تن از عناصر القاعده که بیشتر شان اتباع عربستان سعودی بودند، چهار طیاره مسافربری را ربودند و دو طیاره را یکی پیهم به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویارک کوبیدند. در نتیجه آن حملات،‌ همه مسافران طیاره به همراه تعدادی زیادی از کسانیکه در مرکز تجارت جهانی حضور داشتند، کشته شدند.

طیاره سومی به پنتاگون در نزدیکی واشنگتن برخورد کرد و خسارات سنگینی بجا گذاشت، اما طیاره چهارمی پس از درگیری مسافران و خدمه با مهاجمان در مزرعه‌ای در شانکسویل، پنسلوانیا سقوط کرد.

در مجموع، حملات تروریستی آن روز ۲۹۷۷ کشته بر جا گذاشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟