شمار شهدای غزه به ۲۸۱۷۶ تن رسید

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 171923

وزارت صحت غزه دیروز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از ۷ اکتبر تاکنون به ۲۸۱۷۶ نفر افزایش یافته و ۶۷۷۸۴ تن دیگر هم مجروح شده‌اند.

«طی ۲۴ ساعت گذشته و بر اثر تداوم جنایات رژیم اشغالگر ۱۱۲ فلسطینی شهید و ۱۷۳ تن دیگر هم در نوار غزه مجروح شدند»، این بخش دیگری از گزارش دیروز وزارت صحت فلسطین بود.

۱۲۸ روز از حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه گذشته و جنگنده‌های اسرائیلی همچنان منازل مسکونی، مراکز درمانی و زیرساخت‌های حیاتی را هدف قرار می‌دهند؛ تعداد زیادی از شهدا و مجروحان فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار هستند که ارتش اسرائیل اجازه انتقال آن‌ها به شفاخانه ها را نمی‌دهد.

هلال احمر فلسطین هم صبح روز یکشنبه ۱۱ فوریه اعلام کرد که چند شفاخانه باقی‌مانده غزه از جمله امل و ناصر همچنان در محاصره هستند و ممانعت اشغالگران از ورود تجهیزات صحی و کپسول‌های اکسیژن موجب شهادت بیماران شده است.

این نهاد فلسطینی در ادامه بیانیه خود با تاکید بر اینکه ادعای صهیونیست‌ها درباره ارسال تجهیزات صحی به شفاخانه أمل به هیچ وجه صحت ندارد، خاطرنشان کر که رژیم اشغالگر تجهیزات صحی این شفاخانه را نابود، پرسنلش را مورد حمله قرار داده و ۹ نفر را هم بازداشت کرده است.

وزارت صحت فلسطین در غزه دیروز همچنین گزارش داد که نیروهای امدادی همچنان در حال جست و جوی زیر آوار و مناطق مختلف در نوار غزه هستند و هنوز نزدیک به ۷۰۰۰ نفر مفقود و زیر آوارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟