شمار جان باخته‌گان سیلاب‌های اخیر در غور و فاریاب به ۷۰ تن رسید

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 181523

مسوولان محلی طالبان در غور و فاریاب می‌گویند که در پی جاری شدن سیلاب در این ولایت‌ها دست‌کم ۷۰ تن جان باخته‌اند و ده‌ها تن دیگر مفقود هستند.

عبدالوحید حماس، سخنگوی والی طالبان در غور روز شنبه، ۲۹ ثور، گفته که سیلاب روز گذشته در این ولایت جان ۵۰ تن را گرفته است.

به گفته وی، هنوز ده‌ها تن دیگر در زیر آوارها مفقود هستند و احتمالاٌ شمار قربانیان این رویداد طبیعی افزایش یابد.

مسوولان محلی طالبان در فاریاب نیز از جان باخته دست‌کم ۲۰ تن در پی جاری شدن سیلاب‌های روز جمعه، ۲۸ ثور، در این ولایت خبر داده‌اند.

سیلاب‌های اخیر در غور سبب بسته شدن شاهراه غور-‌کابل و غور-‌هرات و همچنان راه‌های مواصلاتی چندین ولسوالی با مرکز این ولایت شده است.

در همین حال، عبدالحی زعیم، رییس اطلاعات و فرهنگ غور هم اعلام کرده که در پی جاری شدن سیلاب‌های روز گذشته در این ولایت، دو هزار خانه به‌طور کامل و چهار هزار خانه به‌گونه قسمی تخریب شده و بیش از دو هزار دوکان در شهر فیروزکوه، مرکز غور، از بین رفته است.

گفتنی است که طی هفته‌های اخیر جاری شدن سیلاب ناشی از باران‌های شدید در ولایت‌های مختلف کشور تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم وارد کرده است.

هفته گذشته نیز بیش از ۳۰۰ تن در پی جاری شدن سیلاب در بغلان جان باخته‌اند و هزاران خانه به‌گونه کلی یا قسمی تخریب شده است.

شماری زیادی از آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها در کشور، به‌ویژه در بغلان و غور با نبود سرپناه و غذا روبه‌رو هستند.

این در حالی است که پیش از این، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان از نهادهای بین‌المللی خواسته بود تا بودجه بیش‌تر را برای رسیده‌گی به آسیب‌دیده‌گان سیلاب‌ها در کشور اختصاص دهند.

همچنان پیشتر نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل متحد از جامعه بین‌المللی خواسته بود تا به سیلاب‌زده‌گان و افراد نیازمند کشور کمک کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟