سیل در بدخشان مسیر ارتباطی ۱۰ ولسوالی را مسدود کرد

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 181030

رسانه‌های طالبان از تخریب و مسدود شدن شاهراه فیض‌آباد – بهارک بدخشان که ۱۰ ولسوالی این ولایت را به هم وصل می‌کند، بر اثر سرازیر شدن سیل خبر داده‌اند.

رسانه‌های طالبان گزارش داده‌اند که شاهراه فیض‌آباد – بهارک بر اثر سرازیر شدن سیلاب مسدود شده است. این شاهراه ۱۰ ولسوالی ولابت بدخشان را به هم وصل می‌کند.

در همین حال، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ‎بدخشان نیز گفته که شاهراه فیض‌آباد – بهارک که ۱۰ ولسوالی این ولایت را به شهر فیض‌آباد وصل می‌کند، بر اثر جاری شدن سیلاب، به روی ترافیک بسته شده است.

مسئولان طالبان از آغاز تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه به روی ترافیک خبر داده‌اند.

این در حالی است که اخیر برخی ولایات کشور شاهد بارندگی و سیلاب گسترده‌ای بوده که این رویداد خسارات جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.

در تازه‌ترین مورد، مسئولان محلی طالبان در غور از سرازیر شدن سیل در این ولایت خبر داده و می‌گویند که در پی این رویداد دست‌کم ۵۰ تن کشته و ۱۰ تن دیگر نیز مفقود شده‌اند.

سخنگوی پولیس طالبان در غور گفته: «بر اثر سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر روز جمعه در مرکز ولایت غور و ولسوالی‌ها ۵۰ تن کشته و ۱۰ تن دیگر مفقود شده‌اند.»

او افزوده: «۲ هزار منزل مسکونی به صورت کلی تخریب و تعداد ۴ هزار منزل مسکونی دیگر به صورت قسمی از بین رفته و تعداد ۲۵۰۰ دکان نیز به گونه‌ کلی از بین رفته است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟