سود ذخایر ارزی افغانستان در بانک سویس به ۱۵۵ میلیون دالر رسید

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 167357

یک عضو هیات مدیره صندوق امانی افغانستان در سویس می‌گوید که این صندوق تا کنون ۱۵۵ میلیون دالر سود کرده‌است.

شاه محمد محرابی، عضو هیات مدیره صندوق امانی افغانستان در سویس گفته که این سود در مدت ۱۶ ماه به دست آمده و قرار است از آن برای حمایت و حفاظت از پول افغانستان استفاده شود.

او خاطر نشان کرده که این صندوق به گونه خاص برای اهداف اقتصادی طراحی شده و برای ابتکارات بشردوستانه در نظر گرفته نشده‌است.

او افزود که صندوق مردمی افغانستان رشد قابل توجهی را در دارایی‌ها و عواید انباشته خود به ارزش ۱۵۵ میلیون دالر تجربه کرده است.

آقای محرابی گفت:«این پیشرفت چشمگیر بر تعهد استوار وجوه به ماموریت بنیادین خود در حفظ و تخصیص ۳.۷ میلیارد دارایی برای پشتیبانی از نرخ ارز خارجی در اهداف تثبیت قیمت‌ها در افغانستان تاکید می‌کند. این ابتکار در نهایت در خدمت افزایش رفاه مردم افغانستان است».

گفتنی است که صندوق امانی افغانستان در سویس در بیست‌وچهار سنبله سال ۱۴۰۱ خورشیدی توسط انتقال نزدیک به ۳.۷ میلیارد دالر از پول های مسدود شده افغانستان در امریکا، تشکیل شد.

شماری از آگاهان مسایل اقتصادی افغانستان می‌گویند: سود صندوق امانی در راستای ثبات افغانی و رشد اقتصادی کشور بایستی هزینه شود.

پس از روی کار آمدن دوباره‌ طالبان بیش از ۹ میلیارد دالر دارایی‌ افغانستان از سوی ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی مسدود شده است و تا اکنون در مورد آزادسازی این دارایی‌ها تصمیمی گرفته نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟