سفر هیات طالبان به تهران برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی

  • انتشار: ۹ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 155100

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از سفر هیاتی از طالبان به تهران برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی خبر داد.

به نقل از فارس، سفارت ایران در افغانستان اعلام کرد که هیاتی از طالبان در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران حضور خواهند داشت.

سفارت ایران در کابل در توئیتی نوشت: همزمان با ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص)، هیات چهار نفره حکومت سرپرست افغانستان جهت شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی و گفتگو پیرامون وحدت مسلمانان جهان اعم از اهل تشیع و تسنن به کشورمان عزیمت نمودند.

همچنین وزارت حج و اوقاف طالبان اعلام کرده است که به دعوت ایران هیاتی از افغانستان در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران حضور خواهند یافت.

مولوی عارف الله عارف معاون مالی و اداری سازمان حج، مفتی عبدالله عزام رئیس ارتباط وزارت خارجه، حجه الاسلام محمد آصف مصباح رئیس حسینیه‌ها، جلال الدین امیری معاون مالی و اداری از جمله افرادی هستند که در این نشست حضور خواهند داشت.

کنفرانس وحدت اسلامی به صورت حضوری با حضور ۲۲۰ نفر از نخبگان و فریختگان طراز اول جهان اسلام و همچنین ایران (۱۱۰ مهمان برجسته خارجی و ۱۱۰ مهمان برجسته ایرانی) از اقوام و مذاهب مختلف، به مدت سه روز، از تاریخ ۹ تا ۱۱ با شعار «همکاری های اسلامی برای دستیابی به ارزش های مشترک» در تهران برگزار شود.

این کنفرانس همچنین به صورت مجازی و وبیناری با حضور ۲۴۰ شخصیت از فرهیختگان و علمای مطرح جهان اسلام و همچنین ایران(۱۲۰ مهمان خارجی و ۱۲۰ مهمان ایرانی) از تاریخ ۶ تا ۱۲ /هر برگزار خواهد شد. این نخبگان در قالب ۱۶ نشست مجازی(وبینار) ۱۵ نفری برگزار خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟