سفارت‌خانه ها در خطر نفوذ طالبان!!

  • انتشار: ۱۳ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: دیدگاه
  • شناسه مطلب: 155621

در دو ماه اخیر، وزارت خارجه طالبان در حال تلاش و پیگیری برای یافتن راه ورود به سفارت‌های افغانستان در ممالک غربی است.امارت اسلامی پس از شناسایی چهره‌های فعال و قابل نفوذ از پشتون در کشورهای اروپایی برای ارتباط گیری با آنان وارد عمل می‌شود و پس از اعتماد سازی، از ان افراد؛برای میانجیگری جهت آغاز مذاکرات در راستای ارتباط با سفارت‌های افغانستان دعوت بعمل می آورند.
این وزارت خارجه تصمیم گرفته،پس از تایید گرفتن از سوی کارمندان عالی سفارت‌خانه‌ها ، برای گفتگو با کشورهایی که سفارت مذکور در آن مستقرست ، وارد تعامل و ارتباط شوند.
نمونه‌ اخیر هلند بود و پس از هلند؛ دیر یا زود آماده شنیدن اعلام همکاری سایر سفارت‌ها با طالبان باشید، البته واگذار نمی شوند ،اما سفارت‌ها با پرچم سه‌رنگ افغانستان زیرنظر امارت اسلامی فعالیت خود را شروع می کنند.

بتدریج دنیا در برابر طالبان از استراتژی عقب نشینی به شکل نرم استفاده می‌کند. ولی هیچکسی به صدای زنان و مردانی که بیگناه در زندان‌های طالب در حال شکنجه شدن و جان دادن‌اند، توجه ندارد و اینهمه رنج و مصیبتی که با بازگشت طالبان بر سر دختران، زنان و مردم افغانستان آمده را هیچ چشم و گوشی حاضر به دیدن و شنیدن نیست.
جامعه جهانی فعالانه در پی دنبال کردن سیاست های خود در خاورمیانه است و مردم این بخش از جهان ،قربانیان همیشگی!!

دکتر بتول حیدری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟