سردسته یک گروه آدم‌ربا وابسته به تی‌تی‌پی در پاکستان کشته شد

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 184422

پولیس پاکستان اعلام کرده که صدیق معروف به بلال، قاری و افغانی عضو تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) که یک گروه آدم‌ربا را رهبری می‌کرد، در پی عملیات نیروهای امنیتی این کشور در شهر کراچی کشته شده است.

فیضان علی، یک مقام پولیس در یک نشست خبری گفته که بلال یک‌شنبه‌شب، ۹ جون، در منطقه «کیماری» شهر کراچی کشته شده است.

علی افزوده است: «این تروریست در جریان تبادل آتش کشته شد. از وی یک بمب‌‌دستی و یک میل کلاشینکوف کشف و ضبط شد.»

به گفته وی، بلال از اعضای مهم شبکه اخاذی تی‌تی‌پی در کراچی بود و با یک فرمانده ارشد این گروه در افغانستان رابطه محکم داشت.

این مقام پولیس پاکستان تصریح کرده است که فرد کشته‌شده از پول اخاذی برای جذب جوانان به صفوف تحریک طالبان پاکستانی در کراچی استفاده می‌کرد.

اسوشیتدپرس به نقل از پولیس گزارش داده است که صدیق و چند همکارش در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳، یک بازرگان به نام حارث‌الرحمان را از کراچی ربودند و فردای آن روز از افغانستان از وی پول خواسته شده بود.

بربنیاد اطلاعات، خانواده حارث‌الرحمان برای آزادی او ۸.۸ میلیون روپیه پاکستانی پول پرداخت کرده‌اند که از این مبلغ چهار میلیون روپیه آن توسط صدیق دریافت شده است.

این عضو تی‌تی‌پی پس از بازداشت همکارش توسط پولیس در ماه‌های جنوری و فبروری سال جاری میلادی به افغانستان فرار کرده و اخیراً به کراچی برگشته بود.

تحریک طالبان پاکستانی تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که این گروه در سال‌های اخیر و پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، حملات خود علیه نظامیان پاکستانی را افزایش داده‌اند.

این در حالی است که اسلام‌آباد بارها ادعا کرده است که شبه‌نظامیان تی‌تی‌پی حملات خود بر نیروهای پاکستانی را از خاک افغانستان زیر سلطه طالبان برنامه‌ریزی می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟