سازمان ملل در هرات به ده‌ها کارگر در بدل کار پول نقد توزیع کرد

  • انتشار: ۵ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 154683

مقام‌های محلی طالبان در هرات می‌گویند که سازمان ملل متحد در این ولایت به ده‌ها کارگر در پروسه پول در مقابل کار مبلغ هفت میلیون و ۸۴۲ هزار و ۷۵۰ افغانی پول نقد توزیع کرده است.

ریاست احیاء و انکشاف دهات طالبان در هرات روز سه‌شنبه، ۴ میزان، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که به کمک مالی دفتر مشاوره‌یی سازمان ملل متحد به ده‌ها تن در ولسوالی‌های کهسان و زنده جان این ولایت زمینه کار فراهم شده و به آنان پول نقد توزیع شده است.

به گفته این ریاست، به ۸۹۹ کارگر ماهر و غیرماهر در ولسوالی کهسان مبلغ چهار میلیون و ۹۲۴ هزار و ۳۵۰ افغانی پول نقد توزیع شده است.

ریاست انکشاف دهات طلبان همچنان اضافه کرده که به ده‌ها کارگر دیگر نیز در ولسوالی کهسان مبلغ نُه میلیون و ۹۸ هزار و ۵۰ افغانی پول نقد پرداخت شده است.

این ریاست افزوده که به ۲۷۵ کارگر ماهر و غیرماهر در ولسوالی زنده جان ولایت هرات مبلغ دو میلیون و ۸۵ هزار و ۵۰ افغانی پول توزیع شده است.

طالبان در هرات هاطرنشان کرده‌اند که به کارگران ماهر در هر روز کاری مبلغ ۷۵۰ افغانی و برای کارگران غیرماهر ۴۰۰ افغانی در هر روز کاری پرداخت شده است.

گفته می‌شود که این افراد در بخش پاک کردن جوی‌ها، کانال‌ها، پلچک‌ها و پاک‌کاری سرک‌ها کار می‌کردند.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان در کشور، بیکاری افزایش یافته و در بسا موارد شماری از نهادهای بین‌المللی در بخش‌های به شهروندان زمینه کار را فراهم می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟