سازمان ملل: در سیل لیبی ۳ هزار و ۹۹۹ جان باختند

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153629

سازمان ملل متحد اعلام کرد در فاجعه سیل در لیبی ۳ هزار و ۹۹۸ نفر جان باختند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد شمار قربانیان فاجعه سیل در لیبی را که در گزارش شانزدهم سپتامبر ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرده بود، به‌روز رسانی کرده و آمار قربانیان این فاجعه را ۳ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام کرد.

به‌موجب آمار دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با استناد به داده‌های سازمان جهانی بهداشت، در نتیجه فاجعه سیل در شرق لیبی ۳ هزار و ۹۹۸ نفر کشته شده و بیش از نه هزار نفر هنوز هم مفقود هستند.

در گزارش این سازمان ضمن اشاره به ادامه فعالیت‌های تجسس و نجات در منطقه سیل‌زده پیش‌بینی شده است که آمار قربانیان، افزایش خواهد یافت.

بر اساس داده‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت، در شمال‌شرقی لیبی به‌دلیل سیل ویران‌گر بیش از ۴۰ هزار نفر آواره شدند.

در اطلاعیه صادره ضمن اشاره به اینکه به‌دلیل محدودیت دسترسی به برخی مناطق سیل‌زده در شهر درنه که بیشترین آسیب را متحمل گردید، جمع‌آوری اطلاعات به‌سختی امکان‌پذیر است تاکید گردید: احتمالا تعداد آوارگان بیش از ارقام موجود است.

به‌موجب داده‌های صندوق یاری به کودکان (یونیسف)، حدود ۳۰۰ هزار کودک آسیب‌دیده از فاجعه سیل در لیبی با خطر اسهال، وبا و سوتغذیه و همچنین استثمار و خشونت مواجه هستند.

به گفته منبع، در پی فاجعه سیل در لیبی از صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل متحد، به‌طور فوری ده میلیون دلار به لیبی اختصاص یافته و از جامعه بین‌المللی برای واگذاری کمک اضطراری ۷۱٫۴ میلیون دلاری دیگر به سیل‌زدگان لیبی دعوت شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟