سازمان ملل در سال گذشته ۵۳ میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 166672

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، افغانستان ۵٣ میلیون دالر از این صندوق کمک گرفت و دومین دریافت‌کننده بزرگ پول از صندوق مرکزی واکنش‌های اضطراری این دفتر بوده است.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان در گزارش تازه خود نوشت در ماه مارچ سال ۲۰۲۳ که بیش از ۱۷ میلیون نفر در افغانستان با کمبود مواد غذایی مواجه بودند، صندوق مرکزی واکنش‌های اضطراری ١٨ میلیون دالر به این کشور کمک کرد.

در گزارش همچنین آمده که از آغاز تا پایان این سال ١٣۵ میلیون دالر از صندوق بشردوستانه افغانستان، برای حمایت از کمک‌های بشردوستانه به مصرف رسیده است.

گزارش افزوده است که با این کمک ٣٩٠ هزار نفر در ولایت‌های بادغیس، دایکندی، غور و ارزگان کمک‌های نقدی و غیرنقدی دریافت کردند.

براساس این گزارش، پس از کمک صندوق مرکزی واکنش‌های اضطراری چشم‌انداز امنیت غذایی در افغانستان اندکی بهبود یافته و شمار افرادی که طبق پیش‌بینی از نوامبر ٢٠٢٣ و مارچ ٢٠٢۴ با گرسنگی حاد روبه‌رو هستند، از ١٨.٣ میلیون نفر به ١۵.٨ میلیون نفر کاهش یافته است.

در گزارش آمده است که با نزدیک شدن زمستان در ماه سپتامبر، که بسیاری از برنامه‌ها به دلیل کمبود بودجه شدید با اختلال مواجه شده‌اند، افغانستان ٢٠ میلیون دالر را از صندوق مرکزی واکنش‌های اضطراری دریافت کرد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در گزارش خود افزوده که در نخستین روز زلزله مرگبار هرات در اکتبر سال ٢٠٢٣ میلادی، پنج میلیون دالر برای کمک به مردم این ولایت اختصاص داده شد.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در گزارش خود نوشته که تاکنون برای بیش ٢۴٢ هزار نفر از زلزله‌زدگان کمک‌های نقدی و غیرنقدی شده است.

در این گزارش آمده است که به دنبال آغاز اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان در اول نوامبر ٢٠٢٣ از صندوق مرکزی واکنش‌های اضطراری سازمان ملل ١٠ میلیون دالر برای رسیدگی به مشکلات این مهاجران در مرزها کمک کرد.

گفتنی است که سازمان ملل اخیرا اعلام کرد که افغانستان دارای یکی از پیچیده‌ترین شرایط اضطراری بشردوستانه در جهان است و بیش از ٢۴ میلیون نفر در این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟