سازمان ملل بار دیگر کرسی افغانستان را به طالبان واگذار نکرد

  • انتشار: ۲۸ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 164875

کمیته‌ صدور اعتبارنامه‌های سازملل متحد بار دیگر کرسی افغانستان در این سازمان را به طالبان واگذار نکرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۲۷ قوس، تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کرسی نماینده‌گی دایمی افغانستان در این سازمان را به تعویق انداخته است.

به گفته این سازمان، کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد دو نامه مختلف در مورد نماینده‌گی دایمی افغانستان، یکی در ماه آگست از آدرس نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در این سازمان و دیگری در ماه سپتامبر از سوی وزارت خارجه طالبان دریافت کرده است.

در تصمیم‌گیری نهایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: «ریاست مجمع پیشنهاد کرده است که کمیته اعتبارنامه‌ها، ارزیابی خود را در مورد اعتبارنامه‌های میانمار و افغانستان برای آینده به تعویق بی‌اندازد.»

پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، این سومین بار است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری برای دادن کرسی نماینده‌گی دایمی افغانستان را به این گروه به تعویق می‌اندازد.

در این مدت، نصیراحمد فایق، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، امور این نماینده‌گی را سرپرستی کرده و به نماینده‌گی از افغانستان در جلسات شرکت می‌کند.

به تعویق افتادن تصمیم در مورد نماینده‌گی دایمی افغانستان و میانمار در سازمان ملل متحد، به این مفهوم است که نماینده‌گان فعلی این کشورها می‌توانند در سمت‌شان ابقا شده و به کار ادامه دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟