رییس کمیته نظامی ناتو: افزایش قیمت مهمات، تلاش‌های ناتو برای تقویت امنیت را متوقف می‌کند

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153212

یک مقام ارشد نظامی ناتو هشدار داده که افزایش شدید «قیمت مهمات» به این معنی است که هزینه‌های دفاعی بیشتر متحدان به‌طور خودکار به امنیت بیشتر منجر نمی‌شود و او خواستار سرمایه‌گذاری خصوصی بیشتر در شرکت‌های امنیتی شده است.

بربنیاد گزارش رویترز، دریاسالار هلندی راب باوئر، رییس کمیته نظامی ناتو، این اظهارات را روز شنبه، ۱۶ سپتامبر، پس از نشست رییسان دفاعی این سازمان مطرح کرده است.

او تصریح کرد: «قیمت تجهیزات و مهمات در حال افزایش است. در حال حاضر، ما دقیقاً به همان میزان بیشتر و بیشتر پرداخت می کنیم. این بدان معناست که ما نمی‌توانیم مطمین شویم که افزایش هزینه‌های دفاعی واقعاً منجر به امنیت بیشتر می‌شود.»

ناتو برای افزایش تولیدات دفاعی فشار آورده است تا تقاضا برای تسلیحات و تجهیزات را برآورده کند که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته است، زیرا متحدان این سازمان نه‌تنها تدارکات به کی‌یف را عجله می‌کنند، بلکه ذخایر خود را نیز جمع آوری کرده‌اند.

یکی از نگرانی‌های اصلی کمبود گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری است که کی‌یف روزانه ده‌ هزار از این گلوله را شلیک می‌کند.

بائر همچنان رهبران تجاری را تحت فشار قرار داده است تا توسعه ظرفیت تولید را سرعت بخشند.

در سال ۲۰۲۴، ناتو بزرگ‌ترین مانورهای دفاعی جمعی خود را از زمان جنگ سرد با بیش از ۴۰ هزار سرباز از سراسر این ایتلاف برای شرکت در رزمایش «Steadfast Defender» در آلمان، پولند و سه کشور بالتیک برگزار خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟