رییس ستاد ارتش امریکا: ترمپ هرگز پیشنهاد حمله به ایران را نداده بود

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153018

مارک میلی، رییس ستاد ارتش امریکا، با رد اظهارات دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا و مارک میدوز، رییس دفتر سابق او تاکید کرد که در دوره ریاست جمهوری ترمپ هرگز پیشنهاد حمله به ایران را نداده بود.

میلی این اظهارات را روز چهارشنبه، ۱۴ سپتامبر، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مطرح کرده است.

او تصریح کرده است: «به شما اطمینان می‌دهم، همان‌طور که می‌دانید، حمله نظامی به ایران یک اقدام بسیار، بسیار جدی است. ما قابلیت‌هایی داریم. ما طرح‌هایی داریم که در مورد آن‌ها نظر می‌دهیم. البته این موضوع غیرعادی نیست و معمول است. اما من تمایل ندارم در مورد آن‌ها و جزییات‌شان بیشتر توضیح بدهم.»

مارک میلی قرار است در پایان ماه جاری میلادی بازنشسته شود. او در ۱۶ ماه پایانی دوران ریاست جمهوری دونالد ترمپ رییس ستاد مشترک ارتش امریکا بود.

نام مارک میلی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی مرتبط با تحقیقات جک اسمیت، بازپرس ویژه، درباره نگه‌داری اسناد طبقه‌بندی و محرمانه توسط دونالد ترمپ مطرح شده است.

پیش از این گزارش‌هایی در خصوص نگه‌داری طرح «حمله به ایران» در میان مدارک طبقه‌بندی شده در خانه شخصی ترمپ منتشر شده بود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان چند ماه پیش نوشته بود که به مکالمه دو دقیقه‌ای دونالد ترمپ دست یافته که نشان می‌دهد، او اسناد طبقه‌بندی‌شده پنتاگون درباره حمله به ایران را نزد خود نگه داشته است.

مارک میدوز، رییس دفتر پیشین دونالد ترمپ در کاخ سفید، در کتاب خود به نام «رییس رییس» به دیدار میلی و دونالد ترمپ و سند حمله به ایران اشاره کرده و مدعی شده که میلی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترمپ بیش از یک بار اصرار کرده بود تا به ایران حمله کند، اما ترمپ چنین پیشنهادی را نپذیرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟