رویترز: کوریای شمالی ۱۴۷.۵ میلیون دالر ارز دیجیتال را پول‌شویی کرده است

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 180729

خبرگزاری رویترز به نقل از ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد گزارش داده که کوریای شمالی پس از سرقت ۱۴۷.۵ میلیون دالر از صرافی ارزهای دیجیتال، این مبلغ را در ماه مارچ امسال از طریق پلتفرم «تورنادو کش» پول‌شویی کرده است.

بربنیاد گزارش رویترز، ناظران سازمان ملل روز جمعه، ۱۰ می، در سندی به شورای امنیت اطلاع داده‌اند که آنان در حال تحقیق درباره ۹۷ متهم اهل کوریای شمالی هستند که در حملات سایبری به شرکت‌های ارزهای دیجیتال در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ احتمالاً دست داشته‌اند؛ حملاتی که در مجموع منجر به سرقت ۳.۶ میلیارد دالر شده است.

این حملات شامل حمله سایبری اواخر سال گذشته میلادی می‌شود که ۱۴۷.۵ میلیون دالر از صرافی ارزهای دیجیتال اچ‌تی‌ایکس به سرقت رفت و در نهایت این مبلغ ماه مارچ امسال پول‌شویی شد.

کارشناسان سازمان ملل با استناد به گزارش‌های کشورهای عضو این سازمان و شرکت‌های خصوصی گفته‌اند که کارکنان فناوری اطلاعات کوریای شمالی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، «درآمد قابل‌توجهی» برای پوینگ‌یانگ ایجاد می‌کنند.

کوریای شمالی که به‌طور رسمی به عنوان جمهوری دموکراتیک خلق شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۶ تا کنون تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد و این تحریم‌ها در طول سال‌های اخیر به هدف کاهش بودجه برای برنامه‌های موشکی و هسته‌ای این کشور تشدید شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟