رویترز: مدیر عامل نوکیا اولین تماس «ایمرسیو» جهان را انجام داد

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 184384

مدیر عامل شرکت نوکیا با استفاده از فناوری جدیدی به نام فناوری صوتی و تصویری ایمرسیو تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش از رویترز، شرکت نوکیا روز دوشنبه اعلام کرد که پکا لوندمارک؛ مدیر عامل شرکت نوکیا با استفاده از فناوری جدیدی به نام فناوری صوتی و تصویری ایمرسیو تماس تلفنی با استفان لیندستروم، سفیر فناوری های جدید فنلاند برقرار کرد.

فناوری صوتی و تصویری ایمرسیو کیفیت تماس با صدای سه بعدی را بهبود می‌بخشد و تعاملات را واقعی‌تر می‌کند. به عبارتی تماس‌های فعلی تلفن‌های هوشمند مونوفونیک هستند که عناصر صوتی را با هم فشرده می‌کنند و صدایی صاف‌تر و با جزئیات کمتر دارند، اما فناوری جدید صدای سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن تماس‌گیرنده همه چیز را می‌شنود، گویی که با شخص دیگر آنجاست.

جنی لوکاندر، رئیس شرکت فناوری نوکیا هم در مصاحبه ای گفت: «این بزرگترین جهش به جلو در تجربه تماس صوتی زنده از زمان معرفی صدای تلفنی مونوفونیک است که امروزه در گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود».

لوکاندر توضیح داد: «این اکنون در حال استاندارد شدن است… . بنابراین ارائه دهندگان شبکه، تولیدکنندگان تراشه و تولیدکنندگان گوشی می توانند شروع به پیاده سازی آن در محصولات خود کنند».

رئیس تحقیقات صوتی نوکیا هم در این باره گفت: «جدای از تماس‌های همزمان صوت و تصویر از شخص به شخص، می‌توان از آن در تماس‌های کنفرانسی استفاده کرد که در آن صداهای شرکت‌کنندگان را می‌توان بر اساس موقعیت مکانی آنها جدا کرد».

به گفته مدیران، اکثریت قریب به اتفاق گوشی‌های هوشمند حداقل دو میکروفون دارند که می‌توان این فناوری را با انتقال به‌موقع ویژگی‌های فضایی یک تماس پیاده‌سازی کرد.

این فناوری بخشی از استاندارد ۵G پیشرفته آینده است و نوکیا قصد دارد فرصت‌های مجوز را با این فناوری به دست آورد که احتمالاً چند سال طول می‌کشد تا به طور گسترده در دسترس باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟