رویترز؛ ۵۵ کشته و ۱۵۵ زخمی درپی درگیری ۲ قبیله در سومالی

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 184390

ساکنان محلی و مسئولان پزشکی در سومالی از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر در نتیجه درگیری میان قبایل در مرکز این کشور خبر می دهند.

شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود و به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت که ساکنان محلی و مسئولان پزشکی در سومالی امروز اعلام کردند که درگیری خشونت آمیز در آغاز هفته جاری میان دو قبیله در منطقه «گلگودود» ایالت «گلمودوگ» در مرکز این کشور مسلمان آفریقایی، دست کم ۵۵ کشته و ۱۵۵ زخمی بر جای گذاشته است.

در همین راستا نیز، «فرح نور»، از بزرگان یکی از قبایل که در شهرک «هراله» در منطقه گلگودود سکونت دارد، تایید کرد که شهرک مذکور و شهرک «ابودواک» واقع در همان منطقه، شنبه گذشته شاهد درگیری بر سر مناطق چرای دام و مکان های حاوی آب میان دو قبیله «دیر» و «مریهان» بودند که سال های زیادی به طور مشترک با عناصر جنبش «الشباب» می جنگیدند.

نور در گفت و گو با رویترز ضمن تاکید بر این که نیروهای دولت فدرال سومالی دیر خود را به محل وقوع درگیری رساندند جایی که ۵۵ نفر از هر دو قبیله جان خود را از دست دادند، عنوان کر: متوقف ساختن (درگیری) آسان بود با این حال، چنین چیزی اتفاق نیفتاد. وضعیت از کنترل خارج شد و مانند آتش سوزی گسترش یافت.

در حالی که مسئولان بلندپایه ایالت گلمودوگ به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این رابطه پاسخ ندادند، برخی کارکنان بیمارستان های هراله، ابودواک و دو شهرک مجاور آنها به این خبرگزاری گفتند که ۱۱۵ تن از افراد زخمی در جریان درگیری مذکور را درمان کردند و ساکنان محلی نیز تایید کردند که قربانیان بی درنگ دفن شدند.

ساکنان محلی همچنین از توقف درگیری پس از ورود نیروهای دولت فدرال سومالی خبر دادند، با این حال یکی از آنها به نام «سعدیه حسین» که مادر چهار فرزند و ساکن شهرک ابودواک است، اظهار داشت: آتش بس برقرار است اما فضا خوب نیست، نیاز به آتش بس دائمی وجود دارد.

شایان ذکر است که دولت فدرال سومالی در تلاش است تا نه تنها خشونت ناشی از حملات مسلحانه جنبش الشباب که با سازمان تروریستی «القاعده» در ارتباط است، بلکه درگیری های میان قبایل بر سر کنترل زمین و آب در این کشور واقع در شاخ آفریقا را نیز مهار کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟