روند اعطای شهروندی برای خارجی‌هایی که در ارتش روسیه ثبت‌نام کنند تسریع می‌شود

  • انتشار: ۱۶ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 167213

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه فرمانی را صادر کرده است که طبق آن روند اعطای شهروندی روسیه برای خارجی‌هایی که در ارتش این کشور ثبت‌نام ‌کنند، تسریع می‌شود.

هدف از این اقدام، جذب صدها هزار مهاجر از کشورهای فقیر آسیای مرکزی است که برای کار به روسیه می‌آیند و بسیاری از آنان به دنبال شهروندی این کشور هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پوتین برای اولین‌بار در سپتامبر ۲۰۲۲ و مدت کوتاهی پس از اعلام فرمان «بسیج نسبی»، فرمان تسریع روند شهروندی را برای خارجی‌هایی که در ارتش روسیه ثبت نام کردند، صادر کرد.

براساس این دستور، درخواست شهروندی مستلزم امضای قرارداد حداقل یک ساله با ارتش و حضور در میدان جنگ به مدت حداقل شش ماه بود.

در ماه می ۲۰۲۳ پوتین فرمان دیگری صادر کرد که این روند را ساده‌تر کرد و بند مربوط به شرکت در میدان جنگ برای حداقل شش ماه حذف شد.

فرمانی که روز پنج‌شنبه امضا شد، به روند شهروندی سرعت بیشتری می‌دهد و اکنون رسیدگی به درخواست‌های شهروندی، به جای سه ماه، نهایتا یک ماه طول خواهد کشید.

این فرمان جدید در شرایطی اعلام شده است که رسانه‌ها از بازداشت گسترده‌ی مهاجران غیرقانونی در سراسر شهرهای روسیه خبر می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، به افراد بازداشت‌شده پیشنهاد می‌شود یا تحت فشار قرار می‌گیرند تا با ارتش قرارداد امضا کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟