روسیه: قتل زلنسکی در برنامه‌های ما نیست

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 174761

در پی ادعای برخی کشورهای غربی مبنی بر قصد مسکو برای کشتن ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، دیمیتری پولیانسکی، معاون نخست نماینده دایم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که مسکو هیچ برنامه‌ای برای «ترور» زلنسکی ندارد.

خبرگزاری تاس روز شنبه، ۹ مارچ گزارش داده که پولیانسکی این اظهارات را در نشست شورای امنیت سازمان ملل بیان کرده است.

وی خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: «شما به خوبی می‌دانید که حمله به تأسیسات نظامی و مرکز تولید پهپادهای نیروی دریایی اوکراین در مقایسه با کشتن زلنسکی برای ما بسیار مهمتر بود. زلنسکی پیش از آزاد شدن شهرها توسط نیروهای روسی در امتداد خط مقدم عکس می‌گیرد. اگر برخی از شما امیدوار هستید که به این طریق از رهبر اوکراین خلاص شوید، باید شما را ناامید کنم که قتل زلنسکی در برنامه‌های ما نیست.»

پیش از این، برخی از رهبران کشورهای غربی ادعا کرده‌اند که روسیه تصمیم دارد تا زلنسکی را به قتل برساند.

گفتنی است که مسکو نیز در گذشته ادعای مشابه در مورد ترور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور از سوی کی‌یف مطرح کرده بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با بیان این‌که مقام‌های اوکراین بارها پوتین را به ترور تهدید کرده‌اند، گفته است که کی‌یف نمی‌تواند، رییس جمهور روسیه را ترور کند.

پیسکوف تصریح کرده است: «مقام‌های اوکراین پیش از این بارها به‌صورت شفاهی ادعای ترور پوتین را مطرح کرده‌اند، اما واقعیت این است که در عمل هیچ کاری از آنان برنمی‌آید و هرگز در این راه موفق نخواهند شد.»

این در حالی است که ماه گذشته میلادی زلنسکی در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی زبان «سان» و در پاسخ به این پرسش که آیا کی‌یف برنامه‌ای برای ترور پوتین دارد یا خیر گفت بود که این یک جنگ است و اوکراین حق دارد از سرزمین خود دفاع کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟