روسیه: حمله به ناوگان دریای سیاه از سوی متحدان غربی کی‌یف برنامه‌ریزی شده بود

  • انتشار: ۶ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 154723

چند روز پس از حمله موشکی کی‌یف بر مرکز ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه، مقام‌ها در وزارت امور خارجه روسیه ادعا می‌کنند که این حمله از سوی متحدان غربی اوکراین از جمله امریکا و ناتو برنامه‌ریزی شده بود.

اسوشیتدپرس، چهارشنبه‌شب، ۲۷ سپتامبر، به نقل از ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گزارش داده که متحدان غربی اوکراین در اجرای حمله موشکی هفته گذشته به مرکز ناوگان دریای سیاه در شبه جزیره کریمه، کی‌یف را همکاری کرده‌اند.

ماریا زاخارووا، افزوده است: «شکی نیست که این حمله از قبل با استفاده از ابزارهای اطلاعاتی غرب، تجهیزات ماهواره‌ای ناتو و هواپیماهای شناسایی طراحی شده بود و با توصیه سازمان های امنیتی امریکا و بریتانیا و با هماهنگی نزدیک با آنها اجرا شد.»

براساس گزارش‌ها، در این حمله یک کشتی جنگی در حال ساخت روسیه به‌گونه جدی آسیب دیده‌ است.

مقام‌های اوکراینی ادعا می‌کنند که در پی این حمله تلفات سنگی به نیروهای روسیه مستقر در این مرکز، وارد کرده‌اند.

برپایه اطلاعات، موشک‌های طوفان سایه که توسط بریتانیا و فرانسه در اختیار اوکراین قرار داده شده بود در حمله به مرکز ناوگان روسیه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که مسکو پیش از این نیز گفته بود که امریکا و متحدانش در ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین و ارایه اطلاعات در حملات ارتش این کشور به تاسیسات روسیه، عملاً در درگیری شرکت کرده‌اند.

امریکا و ناتو تا کنون در مورد این ادعا مسکو واکنشی نشان ندادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟