روسیه با واکنش فوری تهدید کرد

  • انتشار: ۲۲ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 39523

در واکنش به تهدید غربی ها به حمله نظامی به سوریه، یک مقام روس تهدید کرد که در صورتی که ارتش روسیه در سوریه هدف حمله قرار بگیرد، به صورت جدی و فوری واکنش نشان خواهد داد.

یوگنی سربرنیکوف معاون اول کمیته دفاعی سنای روسیه امروز (چهارشنبه) گفت چنانچه ارتش روسیه در سوریه هدف حمله هوایی احتمالی آمریکا قرار بگیرد فورا واکنش نشان خواهد داد.

معاون اول کمیته دفاعی سنای روسیه گفته است، در شرایطی که حمله هوایی ایالات متحده به سوریه در واکنش به حمله ادعایی با تسلیحات شیمیایی در شهر دومای سوریه دور از ذهن نیست. پایگاه هوایی حمیمیم و پایگاه دریایی طرطوس و نیز نیروهای روسی مستقر در سوریه تحت حفاظت شدید هستند.

سربرنیکوف گفت: همانطور که وزارت دفاع تاکید کرده است، پایگاه‌های ارتش روسیه در حمیمیم و طرطوس تحت حفاظت شدید قرار دارند. همزمان انتظار داریم در زمان حملات آمریکا، چنانچه حملاتی باشد، جان نیروهای ما به خطر نیفتد. گمان می‌کنم ایالات متحده آمریکا متوجه این مساله باشد و نخواهد این طور شود چرا که در غیر اینصورت واکنش روسیه فوری خواهد بود؛ درست همانطور که ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرده است.

در همین حال الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در لبنان گفته است هر موشک آمریکا که به سمت سوریه شلیک شود، ساقط می‌شود.

همچنان یک منبع نظامی روس گفته است که نیروهای نظامی روسیه تحولات اوضاع را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و این ماموریتی است که طی چند روز توسط هواپیماهای شناسایی روسیه از نوع “A-۵۰”  که تحرکات ناوشکن آمریکایی “دونالد کوک” را زیر نظر دارند، انجام می‌شود.

این منبع افزود: در صورت لزوم ناوگان دریایی روسیه می‌تواند پاسخ این تحرکات را بدهد و در صورت ورود ناوهای آمریکایی به این منطقه کسانی هستند که با آنها مقابله کنند.

این منبع تاکید کرد: نیروی دریایی روسیه در آب‌های دریای مدیترانه تنها مجهز به کشتی‌های معمولی نیست بلکه شامل زیردریایی‌ها از جمله زیردریایی‌های هسته‌ای مجهز به موشک‌های “کالیبر” مخصوص نابودی اهداف دریایی و زمینی نیز است.

این منبع روس افشای ماهیت انواع زیردریایی‌های روسیه در دریای مدیترانه را رد کرد اما روزنامه انگلیسی “ساندی تایمز” در سال ۲۰۱۶ نوشته  بود که دو زیردریایی هسته‌ای از نوع “شوکا – بی” و یک زیردریایی از نوع “پالتوس” در دریای مدیترانه رصد شدند.

علاوه بر این پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در سوریه مجهز به موشک‌های ضد کشتی از نوع “خ – ۳۵ کیاک” است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟