رد درخواست فعال شدن اینترنت استارلینک بر فراز کریمه: ماسک: نمی‌خواهم بخشی از جنگ باشم

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152309

ایلان ماسک؛ مالک شرکت تسلا اعلام کرده که درخواست کی‌یف برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بر فراز شبه جزیره کریمه و سواستوپل به منظور حمله به خاک روسیه را رد کرده و گفته که نمی‌خواهد بخشی از یک اقدام جنگی بزرگ باشد.

بربنیاد گزارش‌ها، ایلان ماسک؛ مالک شرکت تسلا درخواست اوکراین برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در حمله به روسیه را رد کرده و گفته که درخواست اوکراین برای فعال کردن شبکه ماهواره‌ای استارلینک در شهر بندری سواستوپل کریمه را در سال گذشته برای کمک به حمله به ناوگان روسیه در آن‌جا رد کرد.

او همچنین گفته که «از همدستی در یک اقدام جنگی بزرگ» بیم دارد.

ماسک افزوده: سال گذشته دستور دادم اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در نزدیکی کریمه خاموش شود.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را که به اوکراین تعلق داشت به خود منضم کرد.

ماسک افزود: «چاره‌ای جز رد درخواست اضطراری اوکراین در مورد حمله به خاک روسیه را نداشتم. هدف آشکار غرق کردن بیشتر ناوگان روسیه در بندر بود. اگر من با درخواست آن‌ها موافقت می‌کردم، اسپیس ایکس به صراحت در یک اقدام بزرگ جنگ و تشدید درگیری شریک می‌شد.»

براساس گزارشی که سی ان ان از ماسک پخش کرده خاموش کردن استارلینک در نزدیکی بندر سواستوپل کریمه به خاطر ترس از پاسخ هسته‌ای روسیه بوده است.

اسپیس ایکس، از طریق کمک‌های مالی خصوصی و تحت یک قرارداد جداگانه با یک آژانس کمک‌های خارجی ایالات متحده با سرویس اینترنت استارلینک، شبکه‌ای با رشد سریع بیش از ۴هزار ماهواره در مدار پایین زمین، به اوکراین و ارتش این کشور کمک ارائه کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟