رئیس‌جمهور آلمان: ظرفیت پذیرش مهاجران به مرز نهایی رسیده است

  • انتشار: ۳۰ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153943

رئیس‌جمهور آلمان می‌گوید، ظرفیت پذیرش مهاجران در این کشور به مرز نهایی رسیده است.

به نقل از رسانه‌های آلمانی، فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهور آلمان پیش از سفرش به ایتالیا خواستار کنترول مرزها و «تقسیمات عادلانه» مهاجران در اتحادیه اروپا شد.

رئیس جمهور آلمان روز گذشته گفت که آلمان برای پذیرش مهاجران بیشتر با مشکلاتی مواجه است.

اشتاینمایر در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» (Corriere della Sera) با اشاره به این که آلمان در نیمه اول سال ۲۰۲۳ یک سوم درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا را دریافت کرده است، گفت: «آلمان مانند ایتالیا در مرز ظرفیت خود رسیده است.»

رئیس جمهور آلمان اذعان کرد که ایتالیا و آلمان «بارهای سنگینی را تحمل می‌کنند» و خواستار «تقسیمات عادلانه» فشار مهاجرت در اروپا شد. از سوی دیگر گزارش شده که دو حزب آلمان خواستار توقف برنامه پذیرش افغان‌ها می‌شوند.

اشتاینمایر از روز چهارشنبه سفر سه روزه خود به ایتالیا را آغاز می‌کند و در آنجا با سرجو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا دیدار و از جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا دیدن خواهد کرد.

مقامات ایتالیایی اخیراً انتقال تعدادی از مهاجران را از جزیره کوچکتر لامپدوسا به سیسیل آغاز کرده اند، جزیره‌ای که شمار بی‌سابقه مهاجران وارد آن شده اند.

اشتاینمایر برای محدود کردن تعداد افرادی که به اروپا می‌آیند، گفت که «کنترول و نظارت قوی‌تر در مرزهای خارجی ما» نیاز است.

رئیس جمهور آلمان تاکید کرد که ایتالیا نباید در مورد مسائل مهاجرت تنها بماند و از این کشور به دلیل متقبل شدن «مسئولیت بسیار زیاد بشردوستانه» تشکر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟