دولت لیبی: طوفان و سیل ۵ هزار خانه را تخریب کرده است

  • انتشار: ۲۵ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153150

دولت وحدت ملی لیبی از تخریب نزدیک به پنج هزار خانه در شرق این کشور در نتیجه سیل و رانش ناشی از طوفان سهمگین چند روز پیش خبر می دهد.

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه روز (جمعه) نوشت که اداره پروژه های اسکان و تاسیسات در دولت وحدت ملی لیبی با انتشار بیانیه ای در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک، اعلام کرد که نزدیک به پنج هزار خانه در منطقه «الجبل الاخضر» در شرق این کشور، در نتیجه سیل و رانش ناشی از طوفان مدیترانه ای «دانیال» تخریب شدند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، شعبه اداره پروژه های اسکان و تاسیسات دولت وحدت ملی لیبی در الجبل الاخضر (کوه سبز) یک گزارش اولیه تهیه کرده که بر اساس آن، شمار خانه های خسارت دیده بر اثر سیل و رانش زمین در مناطق آسیب دیده از طوفان اخیر در این منطقه شامل شهرهایی از قبیل البیضاء، المرج، درنه و سوسه، نزدیک به پنج هزار خانه برآورد شده است.

این اداره در ادامه بیانیه خود ضمن اعلام این که منطقه الجبل الاخضر به تعمیر و بازسازی نزدیک به ۳۵ کیلومتر راه خسارت دیده و ۲۰ کیلومتر خطوط اصلی تخلیه آب باران نیاز دارد، تاکید کرد که تخریب شبکه های آبرسانی در نتیجه پر شدن چاه های زیرزمینی نیز منجر به قطع آب شرب در چندین منطقه در شهرهای آسیب دیده شده است.

شایان ذکر است که در نتیجه سیل ناشی از طوفان دانیال در شهر ساحلی «درنه» و چندین منطقه دیگر در شرق لیبی، تاکنون بیش از شش هزار نفر جان خود را از دست دادند و هزاران تن دیگر نیز ناپدید و آواره شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟