«دشمن اصلی»؛ رهبر کوریای شمالی خواستار قطع تمام روابط با کوریای جنوبی شد

  • انتشار: ۲۶ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 168798

به ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کوریا، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، کوریای جنوبی را «دشمن اصلی و غیر قابل تغییر» خوانده و گفته است که برای آموزش این مسأله به مردم باید قانون اساسی این کشور تغییر یابد.

رویترز گزارش داده است که کیم جونگ اون این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۱۶ جنوری در مجلس عالی خلق یا پارلمان کوریای شمالی مطرح کرده است.

رهبر کوریای شمالی تاکید کرد، به این نتیجه رسیده است که اتحاد با جنوب دیگر امکان‌پذیر نیست و سئول را به تلاش برای براندازی رژیمش و اتحاد میان دو کوریا کرد.

کیم جونگ اون گفته است: «قانون اساسی باید اصلاح شود تا مردم کوریای شمالی آموزش داده شوند که کوریای جنوبی دشمن اصلی و تغییر ناپذیر است.»

او در حالی‌که گفته کشورش به‌دنبال جنگ نیست تاکید کرده است، در صورت نبرد از آن اجتناب نخواهد کرد.

در همین حال، رهبر کوریای شمالی تصریح کرده است که در صورت وقوع جنگ، برای «اشغال کامل و باز پس‌گیری کوریای جنوبی» برنامه‌ریزی شود.

براساس گزارش رسانه‌های دولتی کوریای شمالی، پس از این اظهارات قرار است فعالیت سه سازمان که با اتحاد دو کشور در زمینه گردشگری سروکار دارند، تعطیل شود.

از سوی دیگر، یون سوک یول، رییس جمهور کوریای جنوبی، در جلسه کابینه دولت گفته است که کوریای شمالی را به‌عنوان کشور متخاصم می‌شناسد‌.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طی سال‌های اخیر تنش‌ها در شبه‌جزیره کوریا به‌دلیل اقدامات تحریک‌آمیز نظامی از جمله آزمایش‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ و مانورهای نظامی مشترک امریکا و‌ کوریای جنوبی افزایش یافته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟