دستگیری ۶۰۰ مهاجر طی سه روز از سوی نیروهای سنگال

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 155263

نیروی دریایی سنگال از توقف سفر بیش از ۶۰۰ مهاجر به شمول زنان و کودکان در طی سه روز اخیر خبر داده است. این مهاجران در حین عبور از اقیانوس اطلس به دست نیروهای سنگال افتادند.

نیروی دریایی سنگال واقع در غرب افریقا گفته است که در طی سه روز بیش از ۶۰۰ تن را که می‌خواستند با عبور از اقیانوس اطلس به اروپا مهاجرت کنند متوقف کرده است.

نیروی دریایی این کشور اعلام کرد که روز شنبه یک کشتی گشت زنی دو قایق چوبی حامل مجموعاَ ۲۶۲ تن به شمول ۲۶ زن و۱۳ کودک زیر سن قانونی را متوقف کرده است.

بر اساس معلومات حکومت سنگال، در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته نیز سه قایق دیگر با مجموعا ۳۴۳ نفر متوقف شدند.

طبق این معلومات، سرنشینان این قایق‌ها به خشکه منتقل و به مسئولین تحویل داده شدند. نیروی دریایی سنگال مشخص نکرده است که این مهاجران از کدام کشورها بوده اند.

همواره مهاجران از سنگال و کشورهای همسایه‌اش تلاش می‌کنند با استفاده از قایق‌های کهنه خود را به جزایر قناری اسپانیا برسانند.

این مجموعه جزایر اسپانیا حدود ۱۵۰۰ کیلومتر از سنگال فاصله دارد. سینگال در حال حاضر همواره مهاجران بیشتری را در مسیر دریایی متوقف می‌کند.

اقیانوس اطلس با جریان‌های قوی و امواج بلندش به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای مهاجرت به اروپا به شمار می‌رود.

مهاجران با وجود خطرات زیاد، باز هم با قایق‌های نامطمئن این مسیر خطرناک را در پیش می‌گیرند. طبق معلومات سازمان ملل متحد از آغاز سال روان میلادی ۱۴۰ مهاجر در این مسیر جان باخته و یا ناپدید شده اند.

بربنیاد معلومات سازمان بین المللی مهاجرت «آی او ام» در نیمه نخست سال روان میلادی ۱۵۰ قایق با ۷۲۱۳ سرنشین از افریقا به جزایر قناری رسیده اند.

در سال گذشته ۸۷۴۱ نفر با ۱۹۳ قایق به این جزایر رسیده بودند. بنابر این، امسال رقم مهاجران وارد شده به این منطقه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته اندکی کاهش داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟