درگیری در دیورند؛ اچکزی: طالبان تسلیم پاکستان شدند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 181499

چهار روز پس از آغاز درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در خطوط مرزی ولایت‌های خوست و پکتیا بین دو کشور، این درگیری‌ها اکنون فروکش کرده است. جان اچکزی؛ وزیر پیشین اطلاعات ایالت بلوچستان در واکنش به توقف حملات گفته که که طالبان مذاکرات، صلح با پاکستان را پیشنهاد کرده‌اند و تسلیم شده‌اند.

آقای اچکزی روز شنبه، ۲۹ ثور، با نشر پیامی در صفحه ایکس خود نوشته است که طالبان پس از چهار روز حملات مسلسل در مرز، طالبان پیشنهاد مذاکره ارایه کرده‌اند.

او افزده که طالبان «تسلیم شده‌اند» و می‌خواهند اوضاع پرتنش در دو سوی خط دیورند را آرام سازند. او با لحن هشدار آمیز به طالبان گفته‌است: «دفعه بعد این اشتباه را نکنید».

پیشتر منابع محلی گفته بودند که نیروهای مرزی پاکستان و طالبان دیروز در ولایت پکتیا گفتگوها را برای پایان تنش در مرز دو کشور آغاز کردند. به گفته منابع همزمان جلسه جداگانه‌ای میان سران قومی دو طرف برگزار شد.

در درگیری‌های چند روز گذشته میان طالبان و مرزبانان پاکستانی ۵ عضو طالبان و ۳ غیر نظامی افغانستانی کشته شدند. هنوز در مورد تلفات نظامیان پاکستانی در این درگیری جزئیاتی منتشر نشده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟