دانش: گفتگوی بین الافغانی تنها راه پیشرفت مذاکرات صلح است

  • انتشار: ۷ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53933

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ضمن استقبال از مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در قطر، تاکید کرد مذاکرات بین‌الافغانی، تنها راهکار برای پیشرفت مذاکرات صلح است.

دانش در دیدار با سفیر هالند در مورد برگزاری نشست قطر گفت: یک حرکت جدی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح آغاز شده و حکومت افغانستان از این حرکت استقبال می‌کند.
وی افزود مذاکرات صلح یک روند پیچیده است و امید می‌رود که مذاکرات قطر به نقطه مثبت برسد.
معاون دوم ریاست جمهوری، گفتگوهای مستقیم بین گروه طالبان و دولت افغانستان را راهکار اصلی پیشرفت مذاکرات صلح خوانده و افزوده که بحث بر سر موضوعات مورد اختلاف و توافق بر آنها؛ اساسی‌ترین مسایلی‌ اند که به زمان بیشتری نیاز دارند.
وی بیان داشت: مردم و دولت افغانستان صلح می‌خواهند؛ اما نه به قمیت نادیده گرفته‌شدن ارزش‌هایی چون قانون اساسی، نظام سیاسی و آزادی‌های مدنی، سیاسی، حقوق بشر و دیگر دستاوردهایی که در دو دهه گذشته به دست آمده‌اند.
به نوشته جمهور؛ اِرنست نارمن، سفیر هالند در کابل نیز ضمن اعلام حمایت دولت متبوعش از موقف دولت افغانستان در پیوند به مذاکرات صلح، از همکاری‌های دوامدار آن کشور اطمینان داده و گفته که هالند از روند صلحی که به مدیریت و مالکیت مردم افغانستان به پیش رود، پشتیبانی می‌کند.
لازم به ذکر است، پنجمین دور نشست صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان امروز در قطر در حال برگزاری است. هنوز جزئیاتی از این نشست بیرون نشده؛ اما آقای خلیلزاد پیس از این نشست گفته است که برای آغاز مذاکرات بین الافغانی و برقراری آتش بس در افغانستان تلاش می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟