داعش مسئولیت کشتار کرمان را به عهده گرفت؛ انفجار اول قطعا و دومی احتمالا انتحاری بوده

  • انتشار: ۱۴ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 167163

بر اساس گزارش رسانه ها گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان را برعهده گرفته است.

طبق بیانیه‌ای که این گروه تروریستی در کانال‌های تلگرامی وابسته به خود منتشر کرده، انفجارهای روز گذشته توسط ۲ عامل انتحاری انجام گرفته است.

شبکه خبری العربیه نیزامروزگزارش داده گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای تروریستی در کرمان را برعهده گرفته است.

رسانه های ایران نوشته اند که «انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه همزمان با چهارمین سالگرد شهادت«قاسم سلیمانی» و هم‌رزمانش در گلزار شهدای کرمان باعث شهادت ۸۴ نفر و مجروح‌شدن ۲۸۴ نفر دیگر شده است».

پیش ازاین آمار قربانیان این حادثه ۱۰۳ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی اعلام شده بود.

همچنین ایرنا، یک رسانه دولتی ایرانی در خبری به نقل از «یک منبع آگاه» گفته اند که «بررسی صحنه انفجار گلزار شهدای کرمان در ساعات اولیه، حکایت از عملیات بمب‌گذاری با بسته‌های انفجاری داشت اما بررسی شواهد و قرائن از جمله فیلم دوربین‌های مداربسته نشان می دهد که قطعا انفجار اول در نتیجه اقدام عامل انتحاری بوده است».

رسانه رسمی دولت ایران در ادامه نوشته است: «نحوه انفجار دوم نیز در دست بررسی است که به احتمال زیاد این عملیات نیز انتحاری بوده است».

منبع آگاه به ایرنا گفته است: «عامل انتحاری در حادثه اول، مرد بود که در نتیجه انفجار کاملا تکه تکه شده و کار شناسایی عامل انتحار در دست بررسی است».

این در حالی است که روز گذشته رئیس اورژانس ولایت کرمان ایران شمار شهید شدگان انفجار را «۱۰۳ نفر» اعلام کرده و تعداد زخمی‌ها «۲۱۱ نفر» گزارش شده است.

گفتنی است که حمله تروریستی روز چهارشنبه در ولایت کرمان ایران، واکنش گسترده رهبران سیاسی جهان و افغانستان را به همراه داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟